لیلا آژیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در قالب تفاهم نامه منعقده بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان فنی و حرفه ای در 10 استان کشور از جمله کردستان بصورت آزمایشی اجرا می شود.
وی افزود: براساس آخرین آمارسرشماری نفوس و مسکن سال 1395، استان کردستان 16 هزار زن نان آور خانواده دارد که 400 نفر از این زنان ساکن در مناطق حاشیه، زیرپوشش طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه‌های غیررسمی قرار می گیرند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: این افراد از طریق دفاتر تسهیلگری در محلات حاشیه استان شناسایی شده اند و در قالب 10 گروه 40 نفری ساماندهی می شوند و پس از دریافت آموزش های لازم گواهی نامه مهارتی دریافت می کنند.
آژیر اضافه کرد: ایجاد کسب و کار پایدار و توانمندی فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه های غیررسمی است.
وی گفت: بهمن امسال زمان آغاز این طرح است و انتظار می رود با اجرای آن شرایط بهتری برای معیشت و اشتغال زنان سرپرست خانوار رقم بخورد.
طرح 'توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سکونت گاه‌های غیررسمی' در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، هرمزگان، خوزستان، البرز، فارس و سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.