فیروزه صابر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: افزود: بخشی از این قشر عظیم یعنی زنان استعداد کارآفرینی دارند که از این سرمایه پس از ورود به دانشگاه استفاده نمی شود و عده اندکی موفق به هموار کردن مسیر می شوند.
وی اظهار داشت: بر این اساس باید شرایطی را فراهم کرد تا تعداد بیشتری از دختران جوان در شهر و روستا بتوانند بصورت فردی یا جمعی کسب و کارهای جدیدی را ایجاد کنند.
صابر افزود: این بنیاد در حوزه کارآفرینی و کسب و کار زنان فعالیت می کند و معتقدیم اگر در شرایط کنونی مسیر کسب و کار و شکل گیری فعالیت های کارآفرینانه هموار شود یکی از پیامدهای جدی ان می تواند اشتغالزایی باشد.
وی بیان کرد: شرایط امروز به گونه ای است که کارآفرینان می توانند فقط در عرصه خصوصی فعالیت کنند و در واقع محیط کسب و کار پر جالش بوده، وظیفه دولت است که زیرساخت های لازم را با هدف ایجاد فضای منطقی برای کسب و کارهای جدید فراهم کند.
مدیر عامل بنیاد توسعه و کارآفرینی زنان و جوانان ادامه داد: هم اکنون مساله جدی که در جامعه وجود دارد بحث فساد و رانت است که متاسفانه محیط کسب و کار را آلوده کرده و حتی به ورطه نابودی کشانده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه این فساد اجازه نمی دهد بخش خصوصی به حیات خود ادامه دهد و در واقع بسیاری از استعداد ها به ظهور نمی رسد و مشکلات متعددی بوجود می آید.
این مسئول بیان کرد: به این موضوع باید توجه داشت که برای ایجاد زیرساخت های لازم در بحث کارآفرینی مهمترین رکن آموزش و سپس یکسری امکانات به ویژه تسهیلات مورد نیاز است.
مدیرعامل بنیاد توسعه و کارآفرینی زنان و جوانان ادامه داد: این در حالی است که در برخی موراد دولت تسهیلاتی می دهد و به دلیل عدم مدیریت مانند طرح های زود بازده به هدر می رود.
وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی که از طریق صندوق کارآفرینی امید داده می شود، فقط برای توسعه روستایی لحاظ شده و شهرها مورد غفلت واقع شده اند.
صابر افزود: افراط و تفریط ها، تصمیمات کارشناسی نشده، فردی، سلیقه ای، کوتاه مدت و نبود چشم انداز لازم از سوی مدیران به نتیجه لازم و دلخواه منتج نمی شود.
وی بیان کرد: البته باید به این موضوع توجه داشت که پروژه های موردی نیز وجود دارد که از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حمایت می شود اما طرح کوچکی را شامل می شود.
این کارآفرین ادامه داد: بر این اساس به دلیل نبود نگاه اجتماعی و یکپارچه نیز در جامعه هردستگاه متولی جزیزه ای عمل می کند که اتلاف وقت محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: زنان در مقایسه با مردان به دلیل وجود محدودیت های مختلف فرهنگی، خانوادگی در حوزه کسب و کار با چالش های جدی مواجه هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.