به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی روز دوشنبه در دیدار حسین سلاح ورزی نایب ‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود : رسانه ها به عنوان مقوله ای فرهنگی و اجتماعی در اقتصاد و تولید و توزیع مرتبط با آن نقشی محوری و اساسی دارند.
وی با اشاره به فعالیت چند هزار رسانه دارای مجوز در کشور، افزود: این امر نشاندهنده ظرفیت بالای رسانه ها و توجه ویژه جامعه به این موضوع برای پیگیری و تحقق مطالبات خود از طریق رسانه است.
مدیرعامل ایرنا گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با 84 سال سابقه فعالیت و داشتن جایگاهی ویژه در میان رسانه های داخلی و خارجی، همواره بر ایفای مسئولیت و نقش خود در جامعه و کشور تاکید دارد.
هاشمی با اشاره به لزوم فعالیت رسانه ها با هدف محرومیت زدایی از مناطق کمتربرخوردار کشور، تصریح کرد: یکی از اصول اساسی و اولیه انقلاب و نظام اسلامی، تحقق عدالت اجتماعی و رفع محرومیت در سراسر کشور است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به پیشنهاد نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران برای همکاری در محرومیت زدایی از استان های منطقه زاگرس میانی، تصریح کرد: مردم منطقه زاگرس میانی به رغم داشتن نقشی بی بدیل در دفاع از کیان کشور با محرومیت هایی مواجه هستند که ایرنا آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در راستای رفع این محرومیت را دارد.
هاشمی، بر آمادگی کامل ایرنا برای تشکیل اتاق فکر مشترک با اتاق بازرگانی به منظور همکاری برای رفع محرومیت های تاریخی این استان ها تاکید کرد.
وی با تاکید بر لزوم توسعه همکاری های دو جانبه ایرنا و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: این همکاری ها باید به حوزه های عملیاتی با هدف تحقق اهداف تعریف شده رسانه ای، تعمیم داده شود.
نایب ‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه رویکرد جدید اتاق خروج از روند سنتی و حرکت به سمت پژوهش و نظریه محور کردن فعالیت ها است، گفت: بررسی کارشناسی و علمی فضای کسب و کار با توجه به قانون بهبود مستمر و سایر قوانین در سایه همراهی و همکاری دولت و بخش خصوصی از جمله رویکردهای اتاق بازرگانی است.
حسین سلاح ورزی افزود: یکی از اهداف مهم اتاق بازرگانی ایران، نزدیک کردن اجزای حاکمیت و بخش خصوصی با هدف شفاف کردن و قابل پیش بینی کردن فعالیت های اقتصادی است که رسانه ها در تحقق این مهم، نقشی غیرقابل انکار دارند.
وی همچنین از راه اندازی مرکز آمار اقتصادی در اتاق بازرگانی با هدف پایش فضای کسب و کار استان های مختلف کشور خبر داد و افزود: این سامانه در نظر دارد تا روند فعالیت 8 هزار فعال بخش اقتصادی را در فضای کسب و کار ساماندهی کند.
سلاح ورزی، با اشاره به وجود محرومیت های تاریخی منطقه زاگرس میانی، اظهار داشت: باید با استفاده از منابع خطوط اعتباری برای سرمایه گذاری به شکل های مختلف و بدون تحمیل هزینه به دولت، زمینه و بستر مناسب برای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار این مناطق را فراهم کنیم.
نایب ‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر نقش و جایگاه محوری خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه رسانه ای داخلی و خارجی، خواستار توسعه همکاری های ایرنا با اتاق بازرگانی شد.
همچنین شاهین فرشاد مدیرکل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت ویژه ایرنا در داخل کشور، خواستار توسعه همکاری با اتاق بازرگانی در سطح استان ها شد.
نایب ‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه با حضور در اتاق خبر ایرنا و بازدید از بخش های مختلف خبری این سازمان با فرآیند تهیه، تولید و انتشار خبر در این سازمان آشنا شد.
تهرام 6139**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.