جمال رازقی شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امروز مواضع کارشناسی اتاق بسیار قوی تر از گذشته است و از استادان برجسته دانشگاه ها در همه زمینه ها استفاده می کنیم و به همین دلیل تولیدات مشورتی اتاق هم پشتوانه علمی دارد و هم مشورتی.
وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی برای اینکه بتوانیم مشورت های صحیح و موثر ارائه دهیم اقدامات و کارهای خوب و بزرگی انجام داده ایم و نقطه نظرات علمی و کارشناسی ارائه کرده ایم.
رازقی گفت: اتاق بازرگانی به شدت و با جدیت بر روی مباحث پژوهشی برای کمک به دولت و بخش خصوصی حساس است و بدون محدودیت در این زمینه فعالیت می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور گفت:‌ اینکه بخش خصوصی هم در به وجود آمدن برخی از این مشکلات نقش داشته شکی نیست اما باید پذیرفت که بخش خصوصی در زیرساختی حرکت کرده که در حقیقت دولت ها آن زیرساخت ها را فراهم کرده اند.
وی ادامه داد: در حقیقت اگر زیرساخت ها به شکل مطلوب ایجاد شده بود و دولت ها به وظیفه نظارتی و حاکمیتی خود به خوبی عمل کرده بودند همانند نظارت دقیقی که در اکثر کشورهای دنیا انجام می شود، بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان گیر اقتصاد کشور شده، وجود نداشت.
عضو اصلی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور اضافه کرد: بنابراین بخش خصوصی در شاهراه و اتوبانی که توسط دولت ها ایجاد شده حرکت کرده است.
رازقی افزود: ما امروز مدعی هستیم که چرا مسیر به این شکل و بدون نظارت باز بوده؟ چرا نظارت کافی از سوی متولیان انجام نگرفته؟ علتش هم این است که دولت به جای نظارت، خودش وارد فاز اجرا شده و چون خطا می کند به بقیه هم اجازه خطا می دهد.
این فعال اقتصادی ادامه داد:‌ در استان فارس با همت مسئولان استانی و تعاملی که با آنها داریم مسائل و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی استان را تا حد امکان برطرف می کنیم اما باید توجه داشت که بیش از 95 درصد مشکلاتی که واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند نه در استان بلکه در سطح ملی باید پیگیری و حل شود.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.