سوسن لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن ام اس مؤسسه ای مردم نهاد برای حمایت از بیماران مبتلا به ام اس است البته در سال های اخیر انجمن مستقلی هم برای حمایت از این بیماران در شهرستان سقز تاسیس شده است.
وی به فعالیت های انجمن اشاره کرد و افزود: هماهنگی با پزشکان متخصص برای ویزیت، آزمایشگاه های پاتولوژی، سونوگرافی، رادیولوژی، فیزیوتراپی در راستای ارائه خدمات رایگان به بیماران از جمله مهمترین فعالیت های این انجمن است.
مدیرعامل انجمن ام اس کردستان اضافه کرد: برگزاری کلاس های ورزشی یوگا و آب درمانی با تخفیفات ویژه برای اعضا همچنین کلاس های مشاوره حقوقی و روانشناسی از دیگر فعالیت ها است.
لطفی یادآور شد: در حال حاضر به غیر از شهرستان سقز، 648 نفر در سطح شهر و روستاهای استان کردستان که مبتلا به بیماری ام اس هستند، عضو انجمن شده اند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین اعضای انجمن را بانوان تشکیل دادند، افزود: از تعداد کل اعضای انجمن، 456 نفر را بانوان و 192 نفر را هم مردان تشکیل می دهند.
مدیرعامل انجمن ام اس کردستان گفت: طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یک هزار و 130 نفر بیمار مبتلا به ام اس در سنندج وجود دارد که همه این افراد عضو انجمن نیستند.
لطفی تاکید کرد: دلیل عدم عضویت همه بیماران یا وضعیت مالی مطلوب است و یا اینکه نمی خواهند شناسایی شوند.
وی از اعزام نامناسب تیم ورزشی ام اس استان متشکل از 6 نفر به مسابقات دارت و شطرنج بیماران خاص کشور در آبان امسال که در شهر گرگان برگزار شد، گلایه کرد و افزود: هیات بیماران خاص استان علی رغم اطلاع از وضعیت جسمانی و روحی بیماران خاص با نامناسب ترین وسیله نقلیه ورزشکاران را به این مسابقات اعزام کرد.
لطفی اظهار داشت: علاوه بر مورد مذکور حتی محل اسکان ورزشکاران هم نامطلوب و برنامه ریزی این هیات به حدی نامنظم بود که این ورزشکاران بدون استراحت در مسابقات دارت و شطرنج شرکت کردند.
وی یادآور شد: اگر این هیات ورزشی و اداره کل ورزش و ‌جوانان کردستان قادر به تامین شرایط و امکانات مناسب برای بیماران خاص نیستند از اعزام آنها به مسابقات ورزشی در سال های آینده خودداری کنند.
انجمن ام اس کردستان سال 83 تاسیس شده و از این سال تاکنون در راستای ارائه خدمات به بیماران فعالیت می کند.
خیران می توانند برای کمک به این بیماران از طریق شماره حساب 99156705 نزد بانک ملت به نام انجمن ام اس استان کردستان اقدام کنند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.