دکتر مصطفی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ششمین اکیپ جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان متشکل از 40 نفر کادر درمانی شامل پزشک و دندانپزشک عمومی و 20 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص به همراه تجهیزات پزشکی 15 آذر امسال در سه نقطه شهرستان طارم مستقر شدند.
وی اظهار داشت: در این اکیپ بزرگ داوطلبانه ،خیرین فرهیخته و مردمی جامعه پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری ،مامایی ، روانشناسی، تغذیه ،سلامت و همچنین دانشجویان سال آخر رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در سه محل از پیش تعیین شده شامل بیمارستان شهدای طارم ، کلینیک ویژه و مرکز جامع سلامت در شهر آب‌بر مستقر شده اند.
این مسئول ادامه داد: تا کنون با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به یکهزار و 600 نفر از مردم طارم خدمات ارائه شده و 500 نفر دیگر نیز در نوبت انتظار هستند.
وی بیان کرد: بر این اساس و با توجه به شمار بالای مراجعه کنندگان یک اکیپ دیگری متشکل از دندانپزشک، چشم پزشک، و اپتومتریست،رادیو لوژی و سونوگرافی به منطقه اعزام می شود.
محمدی افزود: در زمان حاضر 200 نفر در رشته دندانپزشکی،200 نفر در چشم پزشکی و 100 نفر دیگر نیز در رادیولوژی و سونوگرافی ثبت نام کرده اند که خدمات لازم ارائه خواهد شد.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ای از پیش تعیین شده خدمات پزشکی،دندانپزشکی و روانشناسی و مشاوره حتی تغذیه به صورت رایگان به بیماران نیازمند و شهروندان این شهرستان ارائه می شود.
مسئول هماهنگی و اعزام گروه‌‎های جهادگران سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: به رغم حضور موثر پزشکان و دندانپزشکان و سایر رشته‌های مرتبط با توجه به نیاز مردمی و مراجعات بسیار بالا امکان ارائه خدمت به آنها در یک روز امکان‌پذیر نشد.
وی اضافه کرد: لذا از مراجعه کنندگان در محل ثبت نام شد تا براساس نوع بیماری و نیاز به آنها خدمت لازم ارائه شود و در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام گرفت تا در طول هفته جاری پزشک و دندانپزشک در این شهرستان حضور پیدا کنند و افراد ثبت نام کننده را تحت معاینه و ویزیت و درمان قرار دهند.
محمدی پیش از این نیز هدف از اجرای این برنامه را ایجاد اعتماد بین مردم و فعالان حوزه سلامت، توجه جدی جامعه پزشکی و فعالان حوزه سلامت نسبت به ارائه خدمات ویژه به بیماران در مناطق محرم عنوان کرده بود.
به گزارش ایرنا، گروههای جهاد سلامت این استان برای ارائه خدمات داوطلبانه و رایگان در سه بازه زمانی به ماهنشان، خدابنده، ایجرود و درنهایت به طارم سفر کرده اند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.