به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اعظم ملک روز سه شنبه در نشست هم اندیشی ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی استان به ساختار و نقش حسابدار و نقش اقتصاد و دارایی اشاره کرد و اظهار داشت: حسابدار و حسابداری نقش مهمی در نظام اداری ایفا می کند.
وی با اشاره به اینکه هنوز تعریف حسابداری در جامعه ما به خوبی حس نمی شود، اضافه کرد: حسابداری یعنی عدالت و این جمله مهم و کلیدی به این معناست که هر چیزی باید در جای خود قرار گیرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه رویکرد در جامعه ما باید به گونه ای باشد که حسابدار به جایگاه واقعی خود برسد، افزود: معتقدم هنوز حسابداری در نظام اداری و مالی ما چه در بخش خصوصی و ‌چه دولتی به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است‌.
ملک با بیان اینکه منابع مالی ما محدود و نیازها نامحدود است، یادآور شد: این منابع باید به مصارف و نیازهای نامحدود بطور بهینه با شناسایی اولویت ها اختصاص یابد و هزینه شود.
وی کاربرد حسابداری را کمک به شفافیت و نظم مالی خواند و تاکید کرد: اگر نقش حسابدار در فعالیت های اقتصادی پررنگ تر شود در تحقق توسعه استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان به وضع موجود حسابداری در کشور و به تبع استان اشاره کرد و گفت: نقض ها و ضعف هایی وجود دارد که ریشه آن به ناشناخته ماندن مزیت های حسابداری در ذهن و افکار عمومی و عملکرد نامطلوب حسابداران در گذشته بر می گردد.
ملک با اشاره به اینکه استانداردهای حسابداری در کشور تدوین شده است، افزود: نظام حسابداری بخش عمومی با رویکرد تعهدی از سال 94 به دستگاه های اجرایی تکلیف شده که اجرا کنند.
وی تاکید کرد: با اقدام مذکور موفقیت های خوبی نصیب نظام مالی کشور شده که کردستان در زمینه اجرای حسابداری تعهدی به عنوان استان پیشرو و برتر معرفی شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اظهار داشت: به سمت بودجه ریزی بر مبنای عملکرد می رویم که این اقدام گام بلند و تحول بزرگی در نظام مالی ادارات است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.