به گزارش خبرنگار ایرنا، زانیار لطفی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آثار در قالب های داستانی، مستند و نماهنگ و در 2 بخش ملی و شهرستانی در دبیرخانه سوگواره به ثبت رسیده است.
وی افزود: آثار از استان های زنجان، کرمان، خوزستان، قم، گیلان و کردستان به دبیرخانه این سوگواره رسیده و پس از داوری توسط داوران، برگزیدگان بخش های مختلف معرفی می شوند.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان به اهداف سوگواره اشاره کرد و گفت: توجه بیشتر به آیین و آداب و رسوم عزاداری در اقصی نقاط کشور، ثبت بازخورد مراسم عزاداری ایام محرم بر اقشار مختلف مردم و معرفی آئین های عزاداری شهرستان بیجار به سایر نقاط کشور و برعکس از جمله اهداف این سوگواره است.
وی استان کردستان را مرکز تولید فیلم و فیلمسازی عنوان کرد و افزود: سوگواره ملی قاب شیدایی بستر مناسبی برای معرفی هر چه بیشتر این توان و پتانسیل است که امید می رود در دوره های آینده شاهد ارتقای جایگاه فیلم در سوگواره باشیم.
لطفی با بیان اینکه سطح آثار رسیده به این سوگواره در برخی بخش ها دارای اختلافات زیادی بوده است، ابراز امیدواری کرد، متولیان برگزاری در دوره های آینده در دو بخش معرفی و اطلاع رسانی و اضافه کردن موضوعات دیگر همسو با اهداف در نظر گرفته شده بیشتر تلاش شود.
پنجمین سوگواره ملی فیلم و عکس «قاب شیدایی» اسفندماه امسال در شهرستان بیجار برگزار می شود.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.