به گزارش ایرنا، کامیل کریمیان شامگاه چهارشنبه در جریان دیدار نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بهزیستی کردستان با برخی از جامعه معلولان سقز اظهار داشت: سازمان بهزیستی و ادارات تابعه آن نقش مهمی در سلامت نسل های آینده جامعه و جلوگیری از معلولیت های جسمی دارد.
وی با اشاره به اینکه کار کردن در بهزیستی انگیزه‌های الهی و انسانی می ‌طلبد، اضافه کرد: اجرای قانون عصای سفید، نیازمند فرهنگ سازی است.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: تلاش های موسسه رفاه نابینایان و سازمان بهزیستی سقز در ارائه خدمات متنوع به مددجویان قابل تقدیر و توجه است.
محسن بیگلری افزود: مجلس در راستای تصویب قوانین در زمینه رعایت حقوق معلولان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و تلاش های ما در مجلس برای تحقق این مطالبات است.
مدیرکل بهزیستی کردستان نیز گفت: 100 پرونده یارانه ای و 30 پرونده ضایعه نخاعی به مرکز حرفه آموزی جامعه معلولان واگذار می شود و صدور پروانه این مرکز هم تسریع خواهد شد.
سید صباح قریشی اضافه کرد: جامعه معلولان، شرکای کاری اداره بهزیستی هستند و موسسه رفاه نابینایان سقز از موسسه های توانمند و فعال در سطح کشور محسوب می شود.
عضو موسسه رفاه نابینایان سقز هم گفت: مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی، حمایت مالی برای تکمیل ساختمان موسسه و اشتغال نابینایان و کم بینایان از دغدغه های اصلی جامعه معلولان است.
ناصر سرگران خواستار افزایش پرونده های موسسه رفاه نابینایان و مساعدت مسئولان برای استخدام معلولان در بیمارستان در دست ساخت سقز، ادارات و بخش خصوصی شد.
مسکن، اشتغال و مناسب سازی شهری و توجه بیشتر به این قشر از جامعه درخواست اصلی جامعه معلولان سقز از مسئولان بود.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سقز و مدیر کل بهزیستی استان کردستان همچنین با اعضای جامعه معلولان دیدار و از موسسه رفاه نابینایان و سرای سالمندان سقز بازدید کردند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.