به گزارش خبرنگار ایرنا، شهین سیف عصر چهارشنبه در نشست خبری دومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا اظهار داشت: تمام کارهای این جشنواره از صفر تا 100 آن بر عهده دانشجویان است و همین وجه تمایز جشنواره به شمار می رود.
وی از این جشنواره به عنوان تنها فعالیت فرهنگی خوبی نام برد که مسئولین در اجرای آن دخالت ندارند و افزود: در این وانفسای بی انگیزگی در میان دانشجویان، این فعالیت کاری ارزشمند است.
سیف با اشاره به قابلیت برگزاری این جشنواره در سطوح بالاتر تاکید کرد: دوره اول این جشنواره کیفتی در سطح بین‌المللی داشت و امیدواریم امسال هم فرصتی برای معرفی آثار برتر دانشجویی و شناخت نقاط قوت و ضعف این آثار باشد.
وی گفت: این فعالیت ها علاوه بر پرثمر بودن در هنرمندانی که نمی دانند کار خود را چگونه آغاز کنند، ایجاد انگیزه می‌ کند.

٭٭ 28 دی فرصت ارسال آثار
دبیر این جشنواره هم از اضافه شدن بخش فیلمنامه در سال دوم برگزاری آن خبر داد و گفت: آثار ارسالی در بخش فیلم در سه زمینه مستند، داستان و انیمیشن داوری می‌شود.
عدنان زندی با بیان اینکه دانشجویان کردستانی تا 28 دی ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند، افزود: زمان برگزاری جشنواره 7 و 8 بهمن خواهد بود.
وی با اشاره به ارسال 95 اثر در دوره اول و انتخاب 30 اثر به عنوان آثار راه یافته به جشنواره اظهار داشت: پیش بینی می کنیم امسال استقبال از این جشنواره بیشتر از سال گذشته باشد.
زندی یادآور شد: در هر بخش سه اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و یک فیلم از نگاه مخاطبان و نیز تقدیر ویژه از فیلم منتخب داوران انجام و فیلمنامه برتر هم مورد تقدیر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: داوران این جشنواره هم از میان دانشجویان برتر استان در رشته های مرتبط هستند که 10 نفر مشخصات خود را تاکنون ارسال کرده و از بین آنان 3 تا 5 نفر به عنوان داور انتخاب خواهند شد.

** حمایت از فیلنامه های برتر
عضو حوزه هنری کردستان هم از حمایت این نهاد از فیلمنامه های برتر برای تولید خبر داد و گفت: دانشجو محوری، اعتبار سازی و اعتماد سازی از محورهای این جشنواره دانشجویی است.
زانیار لطفی در ادامه با اشاره به کیفی بودن آثار در دوره گذشته، اظهار داشت: پردیس سینما بهمن سنندج، میزبان این رویداد هنری دانشجویی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 560 دانشجو در هفت رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کردستان مشغول به تحصیل هستند و تاکنون سه هزار نفر هم از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.