در این مطلب می خوانیم: قزوین به سبب پیشینه پربار و غنی خود، این پتانسیل را دارد تا بتواند به وسیله المان های و نمادهای شهری، جلوه ای زیبا از هنر و فرهنگ خود را به نمایش بگذارد.
تا امروز المان هایی مانند میدان مینودر، با طراحی خاص خود توانسته است، علی رغم انتقادات اولیه محبوبیتی درخور میان شهروندان برای خود فراهم کند یا میدان میرعماد که مجسمه خوشنویس قزوینی را در خود جای داده است، قدمت این هنر را به نمایش گذاشته است.
اما در کنار اینها می توان به میدان نصر هم اشاره کرد که با طراحی نه چندان حرفه ای، نه تنها مفهوم خاصی را انتقال نمی دهد بلکه موجب انتقاد و گاهی استهزا هم می شود.
این در حالی است که المان ها باید به گونه ای طراحی شوند که اگر گردشگری وارد شهر قزوین شد، به وسیله آنها بتواند با فرهنگ غنی شهر آشنا شوند و در کنار آن شهر چهره ای متناسب از هویت، فرهنگ، هنر، تاریخ و برجستگان خود را عرضه کند.
در این مطلب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین نیز به فروردین امروز گفته است: المان های شهری هنرهای عمومی هستند که باید برای تمامی شهروندان قابل فهم باشند و هویت ایرانی اسلامی و فرهنگی غنی قزوین را به نمایش بگذارند.
مهدیه سادات قافله باشی افزوده است: در شهر قزوین المان ها، تندیس ها و سردیس های بسیار کمی داریم و آن نمادهایی هم که وجود دارد چندان موفق نیست و نتوانسته است رشادت های مردان و زنان، بزرگان و کسانی که برای فرهنگ و هنر این شهر زحمت کشیده اند را به نمایش بگذارد.
نشریه فروردین امروز تیتر نخست خود را نیز با عنوان آرامش طوفانی به وضعیت بازار قزوین پس از تحریم های نفتی اختصاص داده است.
روزهای رخوت، نخبه پروری زیر سایه اعتماد و جاده هایی برای رسیدن عناوبن دیگری از مطالب نشریه فروردین امروز است که به ترتیب با موضوع روز دانشجو، حوادث زمستانی در کمین راه های قزوین و انتصاب مدیران بومی نوشته شده اند.
هفته نامه فروردین امروز به مدیر مسئولی امیر رجبی در قزوین منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.