به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مرتضی مالکی روز دوشنبه در نخستین یادواره شهدای دانش آموز اظهار داشت: استکبار توطئه های زیادی علیه ایران کرده است و از این طریق می خواهد از نفوذ و تاثیرگذاری ایران در منطقه و جهان جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی نیازی به بمب هسته ای ندارد، اضافه کرد: دشمن می داند که هر جوان و نوجوانی در ایران اسلامی هر کدام یک بمب هسته ای است که در شرایط حساس کشور احساس مسئولیت کرده و همچون شهید حسین فهمیده ها و جوانان برومند شهید هسته ای نخواهند گذاشت گزندی به این انقلاب و نظام وارد شود و از آن دفاع خواهند کرد.
وی با برشمردن روحیه استکبار ستیزی ملت ایران، افزود: بیش از 33 سال است که این تفکر و استراتژی بین ملت ایران نهادینه شده و امروز جوانان کشور نیز به مراتب، بیشتر از نسل های گذشته از توطئه های رنگین استکبار آگاهی دارند و تا پای جان خواهند ایستاد.
رییس آموزش و پرورش شهرستان دیواندره هم در این آیین وجود روحیه ایثار و شهادت در جامعه را سد محکمی در برابر زیاده خواهی دشمنان بر شمرد و گفت: ترویج و تقویت بیش از پیش این روحیه و فرهنگ مقاومت، موجب خنثی کردن دسیسه ها و ناکام کردن اهداف پلید و استکباری آنان خواهد شد.
ناصح عبدی وفاداری مردم این خطه از میهن اسلامی را به انقلاب و آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار داشت: جامعه فرهنگی شهرستان دیواندره با تقدیم 13 شهید دانش آموز دین خود را به انقلاب ادا کرده است.
وی افزود: 27 یادواره شهدای دانش آموز از 12 آذر تا 22 اسفند امسال در مدارس شهرستان دیواندره برگزار می شود که در تقویت روحیه مقاومت موثر است.
نخستین دوره یادواره شهدای دانش آموز شهرستان دیواندره امروز با حضور جمعی از خانواده های شهدا، دانش آموزان و مسئولان شهرستان در دبیرستان بنت الهدای صدر برگزار شد و 26 یادواره دیگر هم بر طبق برنامه ریزی برگزار می شود.
شهرستان دیواندره با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی شهر سنندج قرار دارد.
7353/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.