سرهنگ عیسی گوهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود یک سامانه بارشی از روز گذشته هم اکنون در بیشتر جاده های استان شاهد بارش باران هستیم و رانندگان هنگام تردد در این جاده ها باید تمامی جوانب را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: همچنین گردنه های استان نیز شاهد وجود مه به صورت مقطعی بوده و این مساله باعث کاهش دید رانندگان شده است.
وی با بیان اینکه مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، اضافه کرد: کسانی هم که قصد سفر دارند حتما زنجیر چرخ و دیگر ملزومات سفر زمستانی همراه داشته و از سالم بودن تیغه برف پاک کن و سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.
رئیس پلیس راه کردستان افزود: همکاران ما در پلیس راه از تردد خودروهایی که تجهیزات سفر زمستانی از جمله زنجیر چرخ همراه نداشته باشند، در جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر جلوگیری می کنند.
سرهنگ گوهری یادآور شد: در صورتی که وسایل نقلیه عمومی این شرایط را رعایت نکرده باشند سرنشینان می توانند از طریق سامانه پیامکی 110120 به پلیس راه اطلاع دهند تا ماموران پلیس در اولین پاسگاه از ادامه تردد این خودروها ممانعت کنند.
به گزارش ایرنا، از اداره کل هواشناسی کردستان طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی تداوم فعالیت سامانه بارشی تا ظهر امروز یکشنبه است، از بعد از ظهر امروز /یکشنبه/ تا اواخر وقت سه شنبه همراه با کاهش ناپایداری ها در منطقه شرایط بارش نخواهیم داشت.
برای امروز احتمال رگبار برف در گردنه ها و ارتفاعات استان وجود دارد و با توجه به رطوبت موجود، مه آلود شدن گردنه ها و مسیرهای مواصلاتی استان در برخی ساعات دور از انتظار نیست.
طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر است که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.