سرهنگ حمید عبدالملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مسدود بودن گردنه تته بخاطر بارش سنگین برف، اظهار داشت: شرایط جوی ثبات ندارد و ممکن است با پایین آمدن دما در جاده های بارانی نیز شاهد بارش برف باشیم.
وی با بیان اینکه مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، اضافه کرد: کسانی هم که قصد سفر دارند حتما زنجیر چرخ و دیگر ملزومات سفر زمستانی همراه داشته و از سالم بودن تیغه برف پاک کن و سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.
سرهنگ عبدالملکی افزود: همکاران ما در پلیس راه از تردد خودروهایی که تجهیزات سفر زمستانی از جمله زنجیر چرخ همراه نداشته باشند، در جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر جلوگیری می کنند.
وی یادآور شد: در صورتی که وسایل نقلیه عمومی این شرایط را رعایت نکرده باشند سرنشینان می توانند از طریق سامانه پیامکی 110120 به پلیس راه اطلاع دهند تا ماموران پلیس در اولین پاسگاه از ادامه تردد این خودروها ممانعت کنند.
به گزارش ایرنا، از اداره کل هواشناسی کردستان طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی از روز جمعه همراه با نفوذ سامانه بارشی به نسبت فعال، از بخش های جنوبی و غربی استان تا روز دوشنبه به تناوب شاهد وزش باد، کاهش دمای میانگین، بارش باران و در ارتفاعات، نواحی سردسیر و نیمه شمالی استان بارش برف خواهیم بود.
طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر است که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.