به گزارش ایرنا، محمد رسول شیخی زاده روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی با خیرین شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه سال گذشته 45 هزار خانوار از جمعیت استان زیر پوشش خدمات کمیته امداد بودند، افزود: امسال این آمار به 51 هزار خانوار رسیده است.
وی تمام خیرین و مسئولان را به همکاری در خصوص شناسایی افراد نیازمند برای معرفی به کمیته امداد دعوت کرد و اظهار داشت: کارمندان این نهاد موظف هستند تا 10 آذر حتی در ساعت غیر کاری برای ثبت نام این افراد فعالیت کنند.
شیخی زاده با بیان اینکه در هشت ماه گذشته از سال جاری تمام پشت نوبتی های استان برای تحت حمایت قرار گرفتن کمیته امداد پوشش داده شدند، گفت: در حال حاضر هیچ پشت نوبتی نداریم.
وی نگرش جامعه نسبت به اشتغال را اشتباه دانست و اضافه کرد: برای پیشرفت و توسعه باید به سمت اشتغال زایی در مشاغل خرد و خانگی سرمایه گذاری حرکت کرد.
شیخی زاده با بیان اینکه سهمیه این استان در سال جاری از اعتبارات اشتغال زایی 139 میلیارد تومان است، یادآور شد: این میزان شامل 80 میلیارد اعتبارات عشایری روستایی، 40 میلیارد اعتبارات بانکی و 20 میلیارد اعتبار امداد است.
وی با اشاره به کارساز نشدن بخشی از آن توسط بانک های عامل در مرکز، تاکید کرد: با پرداخت 370 میلیار ریال تاکنون یک هزار و 700 خانوار از این تسهیلات بهره مند شده اند.
مدیر کل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه سامانه کارا در بخش اشتغال عشایری روستایی روند انجام امور را با کندی مواجه کرده است، گفت: کمیته امداد تمام تلاش خود را برای جذب 100 درصدی این اعتبارات تا پایان سال انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه جامعه ایران نیازمند نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش است، افزود: از آنجا که هدف اصلی این نهاد توانمند کردن افراد نیازمند و رساندن آنها به استقلال مالی است نباید اجازه وابسته شدن و گریز نیازمند از کار و تلاش داده شود.
شیخی زاده شعار دادن در کارهای کمیته امداد را مانع رسیدن به اهداف این نهاد دانست و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون این نهاد بیش از 20 میلیارد ریال کمک موردی به افراد نیازمند در استان کرده است.
مدیر کل کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه در بحث تامین جهیزیه در استان با مساعدت مسئولان کشوری در حال حاضر هیچ مورد پشت نوبتی نداریم، اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، کمیته امداد در پیشبرد امور و اهداف خود هیچ مشکلی نداشته است.
وی رسالت کمیته امداد را خودکفایی جامعه هدف دانست و گفت: هر کارفرمایی که یک مددجویی کمیته امداد را بکار گیرد از سوی این نهاد بسته های حمایتی و تشویقی خوبی دریافت خواهد کرد.
شیخی زاده با بیان اینکه هر ماه 110 میلیارد ریال مستمری در این استان به مددجویان کمیته امداد پرداخت می شود، افزود: کمیته امداد آمادگی رفع هرگونه شک و شبهه ای در خصوص اقدامات و فعالیت های خود در جامعه را دارد.
در این نشست مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از خیرین و نیک اندیشان شهرستان کامیاران با اهدای لوح تجلیل کرد.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.