به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته بیش از 80 میلیاردریال در قالب ساخت، خرید، بهسازی، مقاوم‌ سازی، تعمیرات جزئی و کلی مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد سرمایه گذاری شد.
وی اظهار کرد: از شاخص‌های مهم اثرگذار در حوزه توانمندسازی جامعه هدف این نهاد رفع مشکل مسکن گروههای مختلف مددجویی تحت حمایت بوده که موجب افزایش سرعت در فرآیند توانمندسازی آنان می‌شود.
صفری افزود: ساخت مسکن از خدمات پرهزینه کمیته امداد بوده و باوجود اینکه بخش بزرگی از منابع داخلی این نهاد به این حوزه هدایت می‌شود اما منابع داخلی به ‌تنهایی پاسخگوی نیازهای این بخش نیست.
به گفته این مسئول، مشارکت خیران و دستگاههای فعال در حوزه مسکن در خانه‌دار شدن مددجویان فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب بسیاراثر بخش است.
مدیر کل کیمته امداد استان زنجان ادامه داد: رویکرد این نهاد در ارائه خدمات مسکن به مددجویان تحت حمایت بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های مختلف به ویزه موسسات خیریه در بخش مسکن باهدف هم‌افزایی منابع به‌منظور اثربخشی خدمات به جامعه هدف در این بخش است.
وی بیان کرد: سرعت در اقدام، وسعت در عمل و کیفیت در اجرا از شاخص‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در ارائه خدمات در بخش مسکن مددجویان تحت حمایت است.
صفری خاطر نشان کرد: رویکرد این نهاد نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش، مدیریت منابع و مصارف و تدبیر در منزل از طریق ارائه خدمات اشتغال، مددکاری حرفه‌ای و تخصصی و آموزش‌های فکری و فرهنگی به جامعه هدف به‌منظور استقلال اقتصادی و خروج آن‌ها از چرخه فقر است.
پیش از این نیز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان اعلام کرده بود: از ابتدای سالجاری تابهمن امسال 2 هزار و 467 مورد خدمت در حوزه مسکن به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارایه و برای این منظور 62میلیارد ریال هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.