فرزاد سجادی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون بارش برف در این مناطق تداوم دارد و همین باعث شده تردد خودروها در گردنه تته امکان پذیر نباشد و در گردنه ژالانه نیز تنها با زنجیر چرخ می توان عبور کرد.
وی افزود: نیروهای امدادی اکنون مانع از ورود وسایل نقلیه به محدوده گردنه تته (محور سرآباد - پاوه) می شوند و 11 نفر از راهداران نیز در حال امداد رسانی در مسیر گردنه ژالانه محور سروآباد - اورامان هستند.
مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان تاکید کرد: هم اکنون در گردنه ژالانه بیش از هشت سانتی متر برف باریده که از کار امداد رسانی به خودروهای گرفتار در برف از چند ساعت پیش شدت یافته است.
وی یادآور شد: تاکنون راهداران توانسته اند به بیش از 50 خودروی گرفتار در محدوده گردنه ژالانه امداد رسانی کنند و با توجه به پیش بینی های هواشناسی و احتمال ادامه بارش برف راهداران روند تشدید خدمات خود را ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا، از اداره کل هواشناسی کردستان طبق بررسی نقشه ها و مدل های هواشناسی از امروز /جمعه/ همراه با نفوذ سامانه بارشی به نسبت فعال، از بخش های جنوبی و غربی استان تا روز دوشنبه به تناوب شاهد وزش باد، کاهش دمای میانگین، بارش باران و در ارتفاعات، نواحی سردسیر و نیمه شمالی استان بارش برف خواهیم بود.
میزان بارش ها در نواحی جنوبی استان بیشتر بوده و از ظهر شنبه تا صبح یکشنبه شدت خواهد داشت.
برای ساعات شب و صبح احتمال بارش باران و برف در نواحی جنوبی استان نیز وجود دارد و با توجه به وزش باد، بارش برف و مه در گردنه ها و مسیرهای مواصلاتی استان کندی و مشکلات تردد دور از انتظار نیست.
از لحاظ دمایی نیز تغییرات زیاد نخواهد بود ولی از صبح دوشنبه تا اواخر هفته کاهش 2 تا چهار درجه ای دمای شبانه و اول صبح پیش بینی می شود.
سالانه 600 راهدار استان کردستان در جاده های شهری و روستایی مستقر می شوند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر می شوند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.