محمود درخشانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت یک بامداد امروز در پی تماس تلفنی با 125 آتش نشانی مبنی بر گاز گرفتگی یک جوان 27 ساله بلافاصله نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند.
وی افزود: نیروهای آتش نشانی پس از حضور در محل حادثه با پیکر بی جان این جوان در یکی از اتاق های واحد مسکونی مواجه شدند که به دلیل نشت گاز منوکسید کربن دچار خفگی شده و جان خود را از دست داده بود.
رئیس آتش نشانی شهرداری مریوان با بیان اینکه هنگام وقوع این حادثه این فرد در خانه تنها بود، یادآور شد: نیروهای آتش نشانی وقتی به محل رسیدند که این جوان جانباخته بود.
به گزارش ایرنا، منوکسیدکربن، گازی بدون رنگ و بوست و عمده ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های در بسته و فاقد اکسیژن تولید گاز منواکسید کربن امکان پذیر است.
استفاده از آبگرمکن یا بخاری مستعمل و دارای نقص فنی و بدون دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در محل سکونت بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت ناشی از نشت گاز منواکسیدکربن را تشکیل می دهد.
به دلیل بی رنگ و بی بو بودن این گاز، ممکن است وجود آن در محیط تا زمان ایجاد علائم مسمومیت شدید احساس نشود، علائم مسمومیت حاد با این گاز، شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست و مسمومیت با گاز منواکسیدکربن علایمی شبیه به سرماخوردگی دارد و فرد را دچار آب ریزش بینی، سردرد و سوزش چشم می کند.
شهرستان مریوان با جمعیت 170 هزار نفری در 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.