قدرت الله سیف پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ممیزی املاک از سال 92 با جمع آوری اطلاعات املاک نواحی منفصل شهری ننله در سنندج آغاز و تاکنون این تعداد پلاک در نواحی مختلف شهر ممیزی و ثبت شده است.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح از دی ماه سال 92 تا دی ماه 95 اطلاعات 40 هزار و 504 پلاک در قالب 49 هزار و 264 پرونده در نواحی منفصل شهری ننله و نایسر و منطقه 2 سنندج ممیزی و ثبت شد.
مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با اشاره به اینکه اجرای طرح ممیزی در ناحیه منفصل شهری حسن آباد از خرداد ماه سال 96 آغاز شده است، تاکید کرد: از زمان آغاز طرح در این ناحیه تاکنون اطلاعات پنج هزار و 259 پلاک در قالب پنج هزار و 631 پرونده ممیزی و ثبت شده است.
وی یادآور شد: طرح ممیزی املاک در ناحیه منفصل شهری حسن آباد در چهار حوزه انجام می شود و در حال حاضر از پیشرفت 85 درصدی برخردار است.
سیف پناهی با بیان اینکه از ابتدای امسال این طرح در شهرداری منطقه سه سنندج نیز آغاز شده است، اضافه کرد: این طرح در منطقه سه از پیشرفت 15 درصدی برخوردار بوده و تاکنون اطلاعات 2 هزار و 724 پلاک در قالب 4218 پرونده ممیزی شده است.
وی مدت زمان اجرای طرح ممیزی املاک در سطح منطقه سه را 28 ماه اعلام کرد، گفت: پس از اتمام اجرای این طرح در منطقه سه و ناحیه منفصل شهری حسن آباد فعالیت در منطقه یک و ناحیه بهاران نیز آغاز خواهد شد.
مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج افزود: شهروندان باید اطلاعات لازم در خصوص واحدهای تجاری و مسکونی خود را در اختیار داشته باشند تا هنگام مراجعه کارشناسان ممیزی بتوانند به سوالات آنها پاسخ دهند.
وی تاکید کرد: ساکنان این مناطق هنگام مراجعه ماموران اجرای طرح، مدارکی شامل سند مالکیت، فیش آب، برق و گاز، پروانه ساختمانی، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجرا کنندگان طرح قرار دهند.
مدیریت شهری برای برنامه ریزی های اصولی در حوزه های مختلف نیازمند داشتن اطلاعات کامل، جامع و به روز است و یکی از راهکارهای شناسایی املاک و کاربری های موجود سطح شهرها جهت ایجاد بانک اطلاعاتی منظم، اجرای طرح ممیزی املاک است.
طرح ممیزی املاک از سال 92 در سطح شهر سنندج آغاز شده است.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت، سه منطقه شهرداری دارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.