قدرت الله سیف پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ممیزی املاک در نواحی منفصل شهری ننله، نایسر و منطقه 2 سنندج اجرا شد و عملیات اجرای آن در ناحیه منفصل حسن آباد نیز در دست اقدام است.
وی با اشاره به آغاز اجرای طرح ممیزی املاک در سطح منطقه سه سنندج افزود: شهروندان باید اطلاعات لازم در خصوص واحدهای تجاری و مسکونی خود را در اختیار داشته باشند تا هنگام مراجعه کارشناسان ممیزی بتوانند به سوالات آنها پاسخ دهند.
سرپرست اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج تاکید کرد: ساکنان محلات منطقه سه باید هنگام مراجعه ماموران اجرای طرح، مدارکی شامل سند مالکیت، فیش آب، برق و گاز، پروانه ساختمانی، پایان کار و مدارک شناسایی مالک را در اختیار اجرا کنندگان طرح قرار دهند.
سیف پناهی با بیان اینکه مدت زمان اجرای طرح ممیزی املاک در سطح منطقه سه سنندج 28 ماه است، ابراز امیدواری کرد ساکنان این منطقه همکاری لازم برای تسریع در اجرای طرح را با کارشناسان شهرداری داشته باشند.
وی هدف از اجرای طرح ممیزی در شهرها را ثبت و نگهداری سوابق املاک، ایجاد بستر مناسب در راستای تسریع در امور مدیریت شهری، دستیابی آسان به اطلاعات عوارض نوسازی و گزارش گیری سریع و دقیق از مشخصات املاک با کاربرهای مختلف اعلام کرد.
مدیریت شهری برای برنامه ریزی های اصولی در حوزه های مختلف نیازمند داشتن اطلاعات کامل، جامع و به روز است و یکی از راهکارهای شناسایی املاک و کاربری های موجود سطح شهرها جهت ایجاد بانک اطلاعاتی منظم، اجرای طرح ممیزی املاک است.
طرح ممیزی املاک از سال 92 در سطح شهر سنندج آغاز شده است.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت، سه منطقه شهرداری دارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.