محمدآقا اردلان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام با هدف بروز کردن اطلاعات شهرداری از وضعیت بناها و مغازه های بدون مجوز، تخلفات ساختمانی ادارات، شناسایی افراد بدهکار به شهرداری و سر و سامان دادن به عوارض انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها مکلف هستند از تمامی اراضی و ساختمان های احداثی داخل شهر، عوارض نوسازی دریافت و صرف هزینه های عمرانی کنند، افزود: وصول هر گونه عوارض نیازمند شناسایی املاک و داشتن اطلاعات پایه ای از آنها است.
اردلان با بیان اینکه طرح ممیزی برای اولین بار است که در این شهرستان انجام می شود، یادآور شد: شهرداری اطلاعات دقیقی در خصوص تعداد مناطق، محله ها و بلوک های شهر در اختیار ندارد.
به گفته او، این طرح به همت شهرداری و توسط سه نفر از کارشناسان شهری در حال انجام است.
سرپرست شهرداری کامیاران طرح ممیزی املاک را در شناسایی املاک و مالکان آنها، شناخت وضعیت شهری، معابر و نیازهای شهری مفید دانست و گفت: در صورت همکاری خوب و پاسخگویی درست شهروندان این طرح برای عمران و آبادانی شهر تاثیر گذار خواهد بود.
اردلان با اشاره به اینکه براساس پیش بینی ها اجرای طرح یکسال طول خواهد کشید، افزود: شهروندان باید برای تسریع در اجرای طرح، هنگام مراجعه ماموران مدارک لازم که شامل سند مالکیت، پروانه یا پایان کار ساختمانی، قبوض آب، برق، تلفن و گاز، آخرین فیش یا مفاصا حساب نوسازی و شناسنامه یا کارت ملی مالک یا مالکان را در اختیار آنها قرار دهند.
شهرستان کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت که 60 هزار نفر آن ساکن شهر هستند در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشار: سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.