احمد عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واحدهای صنفی دارای مجوز اغذیه فروشان و خوار و بارفروشان، واحدهای توزیع و پخش مواد خوراکی و یا شرکت هایی که بحث مواد خوارکی را در اساسنامه خود دارند در زمره واحدهای دارای مجوز ارائه محصول به مدارس قرار دارند.
وی افزود: براساس مجوزهای ارائه شده، هر واحد صنفی و شرکت یا مراکز تهیه غذای گرم می توانند مواد خوراکی و غذایی چهار تا پنج مدرسه نزدیک به خود را تهیه و در اختیار آنان قرار دهد.
مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: لیست مراکز مجاز در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد و آنان باید مواد خوارکی سالم و بهداشتی مورد نیاز بوفه ها را فقط از طریق این شرکت ها تهیه و به دانش آموزان عرضه کنند.
وی با تاکید بر اینکه این شرکت ها باید فقط مواد خوارکی و غذایی مجاز را به بوفه ها ارائه دهند، یادآور شد: در بوفه های مدارس عرصه مواد غذایی از جمله سوسیس، کالباس، فلافل، همبرگر بدون بسته بندی و فاقد مجوز بهداشتی، انواع پیراشکی، خیار شور و سالاد الویه و سمبوسه ممنوع است.
عبداللهی اضافه کرد: همچنین در این بوفه ها، مواد خوراکی شامل انواع چیپس و پفک، انواع لواشک، الو و آلوچه فاقد مجوز بهداستی، انواع سس، یخمک، نوشابه گازدار و ماء الشعیر، دوغ گازدار، بستنی یخی، پاستیل و آدامس های حاوی مواد قندی نیز نباید عرضه شود.
وی ارائه مواد خوارکی خانگی در مدارس را نیز ممنوع اعلام کرد و گفت: غذای گرم شامل عدسی و لوبیا باید تحت نظر مراقب سلامت در مدارس و یا توسط شرکت ها زیر نظر مراقبین بهداشتی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: توزیع مواد غیرمجاز در بوفه های مدارس تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده چنینی مواردی با مدیران مدارس و شرکت های دارای مجوز بشدت برخورد خواهد شد.
سال تحصیلی جدید در استان کردستان با حضور 290 هزار دانش آموز و بیش از 24 هزار نفر پرسنل در سه هزار و 800 مدرسه با 15 هزار کلاس درس آغاز شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.