خلیل رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد سالن های ورزشی برای بهره مندی دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار کم است، اظهار کرد: برای جبران این کمبودها، یکی از خواست های جدی ما در ساخت مدارس جدید، پیش بینی سالن های ورزشی است که دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز بتوانند از امکانات و تجهیزات آنها استفاده کنند.
وی افزود: با پیگیری های انجام شده زمینه ساخت سالن چند منظوره ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان در شهر سنندج فراهم شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه این پروژه نخستین سالن اختصاصی معلولان در غرب و شمال غرب کشور است، تاکید کرد: این پروژه در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع و در یکی از بهترین نقاط شهر جنب مدرسه پارسا ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه ساخته می شود.
رنجبر با اشاره به اینکه حدود 20 میلیارد ریال اعتبار استانی به ساخت این پروژه اختصاص یافته است، گفت: با ساخت این سالن، دانش آموزان با نیازهای ویژه استان به شرایط مطلوب خود در حوزه فرهنگی و تربیت بدنی دست پیدا خواهند کرد.
وی یادآور شد: با توجه به کمبود و فرسودگی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در سنندج پروژه مدرسه 8 کلاسه متوسطه حرفه ای پسرانه نوآوران با اختصاص 20 میلیارد ریال ساخته می شود.
در سال تحصیلی جاری 9 هزار و 980 دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مدارس ویژه این استان مشغول به تحصیل هستند.
یک هزار و 320 نفر از این تعداد دانش آموز با نیازهای ویژه استان را کم توانان ذهنی تشکیل می دهند که در 48 مدرسه ویژه مشغول به تحصیل هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.