محمد رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 2 میلیارد ریال اعتبار برای تدوین این طرح اختصاص یافته است، افزود: مقرر شده اداره کل پدافند غیر عامل و استانداری هر یک 50 درصد از این میزان اعتبار را تامین کنند.
وی با بیان اینکه تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان از برنامه های راهبری این اداره کل در سال جاری است، اظهار داشت: این طرح تمام موضوعات مربوط به پدافند غیر عامل از جمله دارایی ها و تهدیدات را شناسایی و یک دیتابیس در اختیار مسئولان قرار می دهد که حوزه فعالیت آنها را مشخص می کند.
رضایی به رویکرد پیشگیرانه پدافند غیر عامل در این استان اشاره کرد و یادآور شد: سعی بر این است که طرح مذکور بازدارندگی در تهدیدات احتمالی ایجاد کند و موجب کاهش آسیب پذیری منابع و دارای های استان شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به اینکه این طرح با موافقت شورای پدافند و شورای برنامه ریزی استان تهیه می شود، تاکید کرد: این طرح یک نقشه راه و سند راهبردی با چشم انداز بلند مدت برای مدیریت بهتر انواع تهدیدها و بحران های احتمالی در راستای حفظ زیرساخت ها و صیانت از جان و سلامت افراد در استان است.
وی گفت: عمده ترین محورهای طرح جامع پدافند غیرعامل این استان شامل سطح بندی زیرساخت با محوریت بخش های زیستی، سایبری، مردم محوری و کالبدی مناطق حیاتی، حساس و قابل حفاظت استان انجام می شود.
رضایی با بیان اینکه مقوله مهم پدافند غیرعامل برای برخی از مدیران اجرایی استان چندان شناخته شده نیست، افزود: این اداره کل با حضور در جلسات شورای اداری شهرستان ها سعی در افزایش میزان آگاهی و معلومات مدیران کرده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیر عامل اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است، اظهار داشت: رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی در حوزه پدافند غیر عامل در استان باید ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا، پدافند غیر عامل، همان دفاع غیر مسلحانه در برابر دشمنان است که با کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی و همچنین ارتقای پایداری ملی، معنا می یابد.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.