علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با استقرار هوای آرام بر سطح منطقه از روز پنجشنبه در آسمان کردستان وزش باد قابل ملاحظه ترین وضعیت جوی استان بود که امروز سرعت آن در بانه به 50 کیلومتر در ساعت رسید.
وی اضافه کرد: سرعت باد در سقز با 46 کیلومتر، قروه، کامیاران، مریوان و زرینه نیز هر کدام 43 کیلومتر بوده که پس از بانه بیشترین میزان وزش باد در استان کردستان را داشته اند.
پناهی با اشاره به پایش نقشه های هواشناسی، بیشترین پدیده غالب تا پایان هفته جاری در این استان را وزش باد اعلام کرد و افزود: انتظار می رود فعالیت سامانه بعد از ظهر امروز تا فردا افزایش یابد بطوریکه در نواحی شمالی استان (بانه، بیجار، زرینه، هزارکانیان، سقز و دیواندره) این وضعیت قابل ملاحظه تر است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان همچنین کاهش دما در 24 ساعت آینده را دیگر پدیده قابل ملاحظه در این استان دانست و تاکید کرد: امروز صبح بابارشانی بیجار با 3.7 درجه بالای صفر سردترین نقطه استان بود.
وی یادآور شد: روند کاهش دما تا ظهر یکشنبه در استان تا سه درجه ادامه دارد اما مجددا از بعد از ظهر فردا تا اواخر هفته با تقویت الگوهای پر ارتفاع در سطوح میانی جو دمای هوا افزایش می یابد که این روند افزایشی حداکثر سه تا چهار درجه خواهد بود.
کردستان از جمله استان های سردسیر کشور است که دمای هوا در گرمترین روزهای تابستان به بیش از 40 درجه سانتیگراد می رسد و هر سال در اوایل شهریور ماه روند کاهشی دمای هوا در این استان شروع می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.