به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: ملت فهیم ایران، به برکت وجود وحدت، بصیرت و دشمن شناسی شان، یکدل و هماهنگ با کمک مسئولان و پیروی از رهنمودهای رهبری، لاف و گزاف دشمنان را با شکست مواجه می کنند.
وی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، آمریکا و دشمنان نظام اسلامی هیچگاه از ایجاد فتنه و توطئه علیه کشورمان کوتاهی نکرده اند اما ملت با اتحاد و انسجام خود مانع عملی شدن این توطئه ها شده اند.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها یادآور شد: اقتصاددانان اروپایی معتقدند آمریکا نمی تواند ایران را که چهارمین ذخایر نفتی و اولین ذخایر گازی جهان را دارد از چرخه اقتصاد جهانی حذف و منزوی کنند.
ماموستا خدایی اضافه کرد: طبق گزارش صندوق بین المللی پول، ذخایر ارزی ایران هم اکنون بیش از 108 میلیارد دلار است و دولت آمریکا قادر به فلج کردن اقتصاد ایران نیست بنابراین هشدار آمریکایی ها در مورد اعمال تحریم های جدید بیشتر جنبه روانی دارد.
وی یکی دیگر از دلایل ناتوانی آمریکا در ضعیف کردن اقتصاد کشورمان را بالا بودن قیمت نفت دانست و گفت: این افزایش قیمت سبب بیشتر شدن ذحایر ارزی ایران شده است، پس مدیریت صحیح می تواند مانع اخلال و هر گونه فشار مضاعف آمریکا علیه اقتصاد کشورمان شود.
ماموستا خدایی همچنین خواستار برخورد شدید دولت و قوه قضاییه با اخلالگران بازار ارز کشور شد و تاکید کرد: مردم نیز باید در این زمینه دولت را یاری دهند تا شاهد اخلال اقتصادی توسط عده ای سوئجو و فرصت طلب نباشیم.
امام جمعه سنندج در ادامه، حمله تروریستی 31 شهریور در اهواز و شهادت تعدادی از هموطنان بیگناه را محکوم کرد و افزود: نیروهای امنیتی باید هر چه سریعتر نسبت به دستگیری و مجازات عاملان و حامیان این گروه ها اقدام کنند.
فرمانده سپاه شهرستان سنندج نیز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی به عنوان یک افتخار باقی خواهد ماند.
سرهنگ حسن عسگری با بیان اینکه در این جنگ حدود ۲۰۰ هزار نفر افراد بیگناه ایرانی به شهادت رسیدند، افزود: مردم ایران اسلامی با تکیه بر ایمان به خدا و با کمترین امکانات توانستند بدون واگذاری یک وجب از خاک وطن، جنگ را با موفقیت به پایان برسانند.
وی با اشاره به اینکه دشمن بعد از دفاع مقدس هم با تکیه بر جنگ فرهنگی و اقتصادی به دنبال ضربه به نظام و انقلاب است، یادآور شد: راه برون رفت از شرایط فعلی و فشارهای اقتصادی، همراهی مردم و مدیریت جهادی مسئولان و دولتمردان است.
۳۱ شهریور سالگرد آغاز جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران است و از این روز تا ۶ مهرماه به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.