به گزارش خبرنگار ایرنا، هدف از مجموعه رزمایش های شیفت ایثار اینکه کارگران هر واحد تولیدی و صنعتی یک شیفت بدون دریافت دستمزد فعالیت کنند تا فضای انس و وحدت بین کارگر و کارفرما برقرار شود.
مسئول بسیج کارگری استان کردستان در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: معرفی تولید هر واحد، بالا بودن کارکردهای بسیج کارگری، بیان مشکلات و کاستی های تولید کنندگان و معرفی خدمات نظام از طریق رسانه ها از دیگر اهداف این رزمایش است.
حبیب الله کاووسی اظهار داشت: راهکاری را ارائه داده ایم که میز خدمت دستگاه های مختلف در شهرک های صنعتی مستقر شود تا تولید کنندگان و کارگران بتوانند دسترسی بهتری برای حل مشکلات خود به مسئولان داشته باشند.
قائم‌ مقام مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام سنندج نیز در این رزمایش گفت: کشتارگاه صنعتی جایگاه ویژه ای به لحاظ بهداشتی دارد و نقطه انفصال بین بیماری ها و تهدیداتی است که جامعه را هدف قرار می دهد.
سید عبدالله حسینی تاکید کرد: 400 نوع بیماری مشترک میان دام و انسان وجود دارد که دام ناقل آن است و به صورت ظاهری قابل رویت نیست.
وی یادآور شد: نظارت های دامپزشکی، حفظ گوشت در دمای سرد به مدت 24 ساعت و حذف محصول ضایع و غیرقابل مصرف عواملی است که یک کشتارگاه صنعتی از آن طریق به حفظ سلامت جامعه کمک می کند.
حسینی اظهار داشت: پرسنل این کشتارگاه ایثار می کنند و در معرض بیماری های مختلف مشترک میان دام و انسان قرار دارند تا سلامت جامعه حفظ شود.
وی افزود: ظرفیت تولید اسمی این کشتارگاه 100 راس دام سنگین و 400 راس دام سبک است که اکنون روزانه 40 راس دام سنگین و 150 راس دام سبک در آن کشتار می شود.
حسینی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان‌های سنندج، دهگلان و کامیاران زیر پوشش خدمات این کشتارگاه قرار دارند اما برنامه ریزی شده این کشتارگاه در آینده به شهرستان‌ های دیواندره، بیجار، مریوان، سروآباد و قروه نیز خدمات رسانی کند.
وی گفت: اکنون در این کشتارگاه 120 نفر مشغول به فعالیت هستند که 50 نفر نیروی خود کشتارگاه و 70 نفر به صورت پیمانکاری کار می کنند.
ناظر شرعی کشتارگاه صنعتی دام سنندج هم با تاکید بر اینکه هیچ دامی بدون تایید ناظر ذبح شرعی از کشتارگاه خارج نمی شود، تاکید کرد: مردم دقت کنند گوشتی را که تهیه می کنند مهر و برچسب کشتارگاه را داشته باشد تا از نظر شرعی و بهداشتی مورد تایید باشد.
ماموستا محمد فاتحی با بیان اینکه 12 کشتارگاه طیور و 9 کشتارگاه صنعتی و سنتی در کردستان فعال است، افزود: ناظرین شرعی آموزش های لازم را می بینند و از ابتدا تا انتهای انجام مراحل ذبح دام حضور دارند.
نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان سنندج هم در این رزمایش با اشاره به احتکار و هجوم برای خرید مازاد بر نیاز گفت: تعدادی از مردم در مواقع مشکلات اقتصادی و پیچ هایی که با آن مواجه می شویم غفلت کرده و به جای کمک به دولت چوب لای چرخ فعالیت ها می گذارند.
حجت الاسلام امید سبحانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول عمر خود پیچ های مختلفی را گذرانده اما باز هم اوج گرفته و بر توطئه ها غلبه کرده است.
وی با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم نداشتیم اما امروز موشک های نقطه زن می سازیم، افزود: دفاع مقدس درس ایستادگی و مقاومت به ما آموخت.
این مقام مسئول اضافه کرد: مردم از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند اما به جای واکنش های احساسی صبوری کرده و به دولت در اجرای درست برنامه ها کمک کنند.
حجت الاسلام سبحانی یادآور شد: صلابت ایران اسلامی نشان داد که اقتدار دارد لذا دشمن هر بار به عملیات روانی و فشارهای جدیدی برای غلبه بر انقلاب اسلامی روی می آورد.
کشتارگاه صنعتی سنندج در جاده سنندج - کامیاران در سال 89 توسط دولت ساخته شد، در راستای خصوصی سازی اکنون اتحادیه قصابان و دامداران سهامداران اصلی این کشتارگاه هستند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.