به گزارش ایرنا، در بیانیه شورای افتا که نسخه ای از آنها روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی نمابر شد، آمده است: حادثه تروریستی اهواز بار دیگر مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی را داغدار کرد.
مردمی که آمده بودند تا در نخستین روز از هفته دفاع مقدس شاهد نمایش قدرت نیروهای مسلح و تماشاگر ارتقای توانمندی های دفاعی، نظامی و انتظامی کشور باشند ولی ناگهان هدف حملات ناجوانمردانه ایادی و عوامل وابسته به سرویس های بیگانه قرار گرفتند و بی رحمانه به خاک و خون کشیده شدند.
بدون شک این عملیات تروریستی مانع رشد و پیشرفت توان دفاعی کشور نمی شود و در عزم قوای مسلح برای دفاع از ملت غیور ایران و حراست از مرزهای میهن اسلامی، خللی وارد نمی کند ضمن اینکه دولتمردان کشور را برای توسعه همه جانبه کشور و پیگیری مطالبات مشروع مردم بویژه ساکنان مناطق مرزی غرب کشور که حق عظیمی بر رقبه نظام اسلامی دارند، مصمم تر خواهد کرد.
اینجانبان ضمن محکومیت این اقدام کور و اعلام انزجار از عوامل و ایادی این جنایت هولناک، برای شهدای این واقعه دلخراش علو درجات و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل و برای بازماندگان این رویداد سهمگین، اجر جزیل و صبر جمیل مسالت می نماییم.
دبیر و اعضای شورای افتای استان کردستان
همچنین در بیانه جمعی از طلاب، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان کردستان به همنی مناسبت آمده است: حادثه تلخ تروریستی اهواز و شهادت جمعی از نظامیان جان به کف و مردم بی گناه در هفته دفاع مقدس موجب اندوه ملت بزرگ و شهید پرور ایران اسلامی شد.
بی تردید این اقدام تروریستی بخشی از سلسه اقداماتی است که در آمریکا برنامه ریزی شده و توسط برخی از کشورهای مزدور و مرتجع منطقه پشتیبانی مادی و معنوی می شود و هدف آن اخلال در امنیت پایدار و وحدت ملی در کشور عزیزمان ایران اسلامی است.
ما طلاب، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان کردستان ضمن محکوم نمودن این جنایت دهشتناک و عرض تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از فرزندان رشید و برومند این آب و خاک به محضر ملت بزرگ ایران بالاخص خانواده های معظم و معزز شهدای این حادثه تروریستی از خداوند متعال برای این شهدای گلگون کفن علو درجات و همنشینی با انبیا و اولیای الهی و برای مجروحان حادثه شفای عاجل مسئلت می نماییم.
به گزارش ایرنا، حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، صبح شنبه 31 شهریور، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، منجر به شهید و مجروح شدن عده ای از شهروندان شد که یک کودک خردسال نیز در میان شهدا بود.
در پی این حادثه و به شهادت رسیدن 25 نفر از شهروندان خوزستانی، هیات دولت امروز دوشنبه همزمان با تشییع پیکر این شهدا را در کشور عزای عمومی اعلام کرد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.