به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، امام جمعه سنندج و جمعی دیگر از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در دبیرستان پسرانه شاهد شهید یدالله محمدی سنندج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین با تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز 290 هزار دانش آموز در سه هزار و 800 مدرسه و در قالب 15 هزار کلاس درس در استان همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
رشید قربانی با بیان اینکه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش به پیشرفت، ترقی و توسعه جوامع منجر خواهد شد، افزود: کشورهای توسعه یافته تنها با تکیه برعلم و دانش توانسته اند به این مرحله از توسعه یافتگی برسند.
وی با بیان اینکه در چند دهه گذشته جامعه دانش آموزی و دانشگاهی از ریل واقعی خود فاصله گرفته اند، اظهار داشت: جوامع دانشگاهی ما باید به سمت توسعه رشته های مهارتی و جامعه دانش آموزی نیز به سمت افزایش مهارت های زندگی بر سبک زندگی اسلامی سوق داده شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر این برنامه ها تاکید شده و قرار است بخشی از برنامه کلاسی دانش آموزان در مدارس آزاد و به آموزش مهارت های زندگی اختصاص یابد.
وی یکی از مشکلات حوزه آموزشی کشور را تنوع مدارس اعلام کرد و گفت: هیچ کشوری به اندازه کشور ما تنوع مدارس ندارد و این مساله مشکلاتی ایجاد کرد، برهمین اساس و با تاکید وزیر در چند سال آینده از این تنوع کاسته خواهد شد.
قربانی اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از موضوعات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش خودداری از حفظ کردن و محفوظیات درسی و حذف آزمون های تجاری و غیرهدفمند در مدارس است.
وی ابراز امیدواری کرد با عملی کردن برنامه های در دست اقدام، آموزش و پرورش در مسیر واقعی خود قرار گرفته و بتواند انسان هایی متناسب با طراز انقلاب تربیت کند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این آیین با اشاره به حادثه تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز گفت: این اقدام استکبار، اراده فرزندان انقلاب را در برخورد با ایادی استکبار مستحکم تر می کند.
سردار محمدحسین رجبی در ادامه خطاب به دانش‌ آموزان تاکید کرد: تمام اقدامات و توانمندی های کشور ما در هر حوزه ای ناشی از علم و دانایی است و بر همین اساس خواسته نظام، مسئولان آموزش و پرورش و خانواده ها از شما خوب درس خواندن و افزایش دانایی است.
در این آیین پس از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و رونمایی از کتاب فهمیده کردستان با موضوع زندگی نامه شهید یدالله محمدی، پیام وزیر آموزش و پرورش قرائت و پس از آن با استقبال مسئولان استانی دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شدند و سال تحصیلی جدید آغاز شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.