به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان شنبه در حاشیه جشن شکوفه ها که به صورت نمادین در مدرسه دخترانه سمیه اهواز برگزار شد بیان کرد: وظیفه داریم از بزرگترین سرمایه امروزی این سرزمین که دانش آموزان هستند حمایت کنیم.
محمد تقی زاده در ادامه بیان کرد: امروز آموزش و پرورش وظیفه چگونگی شکل پذیری هویت و شخصیت فرزند را بر عهده دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: یکی از اولویت های اساسی و اولویت های مهم و بنیادی که در برنامه توسعه آموزش و پرورش استان قرار دارد درگیر کردن ذهن مردم و مسئولان نسبت به مسئله آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است.
وی افزود:برای نخستین بار در کشور در خوزستان دوره پیش دبستانی اجباری اعلام شد چون آمار بازماندگی تحصیلی در استان بالا بود که با اجباری کردن این دوره آمار بازماندگی تحصیلی کاهش یافته است.
تقی زاده عنوان کرد: یکی دیگر از اولویت های آموزش و پرورش استان توجه ویژه به مدارس دخترانه است ،در استانی زندگی می کنیم که در برخی مناطق محدودیت های فرهنگی و اجتماعی برای تحصیل دختران است و یکی از اولویت های اساسی توجه ویژه به آموزش دختران است.
وی در ادامه اضافه کرد: دختران و زنان جامعه ما در بالا بردن سطح فرهنگ عمومی جامعه موثر هستند و باید به تقویت فرهنگ دانش آموزان دختر توجه کرد.
تقی زاده توجه به ورزش و بهداشت دانش آموزان را در اولویت دانست و بیان کرد: متاسفانه دانش آموزان از نظر جسمی ضعیف هستند به همین منظور باید میدان ورزش و بهداشت را برای دانش آموزان فراهم کرد همانگونه که به یاد دادن الفبا توجه می کنیم باید به بهداشت و سلامت دانش آموزان توجه کرد.
تقی زاده تاکید کرد: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور باید دانش آموزان را به مطالعه تشویق کرد .
امسال بیش از 105 هزار دانش آموز در خوزستان وارد پایه اول ابتدایی شدند.
7158/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.