خسرو ساکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید 442 هزار و 326 نفر در مدارس دولتی و غیر دولتی البرزنام نویسی کرده اند که البته این رقم تا یک ماه آینده تغییر خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه البرز یکی از استان های مهاجر پذیرکشور است، اظهارداشت: جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سال تحصیلی گذشته 16 هزار و 288 نفر نشان می دهد.
ساکی ادامه داد: برای دانش آموزان البرزی در سال تحصیلی جدید 17 هزار و 75 کلاس در یک هزار و930 کد مدرسه آماده سازی شده است .
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: این استان از نظر پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی با 99.92 درصد جزء پنج استان نخست کشور است.
وی پوشش تحصیلی در دوره اول متوسطه را 97.86 و در دوره دوم متوسطه را 92.37 درصد ذکر کرد.
ساکی با بیان اینکه محوریت اصلی برنامه های سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش البرز بر مبنای سند تحول بنیادین و سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش است، ادامه داد: فعالیت های آموزشی و پرورشی سال تحصیلی جدید در قالب 144 برنامه تدوین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: اجرای برنامه های تعریف شده در ساحت های 6 گانه تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت همه جانبه و همدلی معلمان و اولیای در کنار تلاش دانش آموزان ایران کوچک است.
وی گفت: به رغم اینکه استان البرز در زمینه میانگین سرانه فضاهای آموزشی ، پرورشی و ورزشی جزء استان های آخر کشور است اما در عملکرد کاری توانسته است به سطح 95 درصدی شاخص های وزارت آموزش و پرورش دست یابد.
ساکی بیان داشت: آموزش و پرورش البرز در سه حوزه آموزشی، پرورشی و ورزشی در ردیف برترین های کشور قرار دارد.
وی تاکید کرد: برای بهسازی، مرمت و شاداب سازی مدارس البرز و مهیا کردن فضاهای آموزشی برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید 170 میلیارد ریال هزینه شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.