دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

بهترین قالب برای کسب درآمد و اشتغالزایی بخش تعاون است

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید ایجاد اشتغال وظیفه وزارت کار نیست و همه دستگاه‌ها باید سهم خود را در این زمینه بپردازند. او بخش تعاون را بهترین قالب برای درآمدزایی و اشتغال ارزان می‌داند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هادی ابوی با تاکید بر ایجاد اشتغال ارزان و پایدار در کشور، گفت: وزارت کار باید روی بخشهایی که در کوتاه مدت جواب می‌دهد و اشتغال بیشتری به دنبال دارد متمرکز شود و تعاون بهترین قالب برای انجام هر کاری است.

وی ادامه داد: تعاون در همه حوزه‌ها و گرایش‌ها از بخش کشاورزی و خدمات، آموزش و صادرات،‌ مصرف و مسکن تا مشاغل خرد و خانگی فعال است از این رو باید تعاونی‌ها را فعال و از ظرفیت آنها برای اشتغالزایی و درآمدزایی استفاده کنیم.

نایب رییس اتاق تعاون خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در بخش تعاون ارزان و کم هزینه‌ است، اظهار کرد: در قالب تعاون افراد و سرمایه‌های بیشتری تجمیع می‌شوند تجمیع شده و اهداف اشتغالزایی و درآمدزایی به سرعت محقق می‌شود.

ابوی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلانی که نمی‌توانند وارد بازار کار شوند با تشکیل تعاونی‌های دانشجویی به راحتی ایده‌های خلاقانه خود را عملی می‌کنند و وارد بازار کار می‌شوند. تعاونی‌های دانشگاهی و تعاونی‌های دانش بنیان نیز نقش موثری در گسترش کارآفرینی و اجرای طرح‌ها و ایده‌های نخبگان و فارغ التحصیلان دارد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان با بیان اینکه باید شرایط اشتغال را تسهیل کنیم و از چرخه بروکراسی‌های اداری رها شویم، خاطرنشان کرد: اشتغال تنها در حوزه کارگری و کارفرمایی نیست باید از این قالب خارج شویم و به جوانان فرصت کارآفرینی و تجربه فضای کسب و کار را بدهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید