حسن ارگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : امسال بیش از 60 طرح صنعتی به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی مجوز تاسیس گرفت و در چند سال آینده با راه اندازی این واحدها، نرخ بیکاری در شهرستان به میزان قابل توجه ای کاهش می یابد.
وی خاطر نشان کرد : در سال 92 بیش از 20 واحد صنعتی مهدیشهر نیمه فعال و غیرفعال بود که با درایت و توانمندی دولت یازدهم اکنون این رقم به کمتراز 10 واحد رسیده است.
وی با بیان این که نواحی صنعتی فولاد محله، گل رودبار و غنچه انگوری مهدیشهر آماده سرمایه گذاری فعالان اقتصادی است ، خاطرنشان کرد : به دلیل تامین زیرساخت های مورد نیاز، در چهار سال گذشته بیش از 15 واحد صنعتی در این شهرستان راه اندازی شد.
فرماندار مهدی شهر یادآور شد : هماهنگی و همدلی مطلوبی در بین مردم و مسوولان این شهرستان برای رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد و در دولت دوازدهم هم با اراده ای وصف ناشدنی برای رونق کسب وکار وکاهش نرخ بیکاری در مهدیشهر تلاش می شود.
وی تصریح کرد: متوسط نرخ بیکاری در مهدیشهر 9.5 درصد است که با برنامه ریزی های انجام شده و ارایه تسهیلات رونق تولید تا پایان امسال ، اشتغالزایی قابل توجه ای در این شهرستان انجام می شود.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.