محمدرضا خباز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دولت یازدهم بسیاری از مشکلات اقتصادی، تورم بیش از 40 درصد و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی را از دولت دهم به ارث برد اما با کاردانی و درایت دکتر روحانی اکنون بسیاری از مشکلات برطرف شده است.
وی اظهارداشت : در مسیر افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در کشور، برجام نقش اساسی داشته است و اکنون باید از این فرصت ارزشمند برای هم افزایی با کشورهای جهان بهره گرفت.
وی اضافه کرد : در پسابرجام بسیاری از کشورهای جهان برای سرمایه گذاری به ایران اسلامی سفر کردند و توافق نامه های سرمایه گذاری قابل توجه ای را امضا کردند که مردم این دیار در درازمدت طعم اشتغالزایی را با این رویکرد می چشند.
خباز تصریح کرد : استان سمنان هم مانند نقاط دیگر کشور از فرصت ارزشمندی که برجام برای سرمایه گذاری کشور خارجی ایجاد کرد و در اولین اقدام بیش از 27 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه با فعالان اقتصادی در 17 اسفند 94 منعقد شد.
وی تصریح کرد : برجام دیوارهای تحریم را در ایران اسلامی ویران کرد و با راهبرد حکیمانه رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی، کشور در مسیر رشد و بالندگی در حرکت است.
استاندار سمنان ادامه داد : کاهش تورم از 40 درصد در سال92 به کمتر از 9 درصد در سال 96 از دستاوردهای برجام است و منتقدان دولت تدبیر و امید باید در بیان دیدگاه های خود واقع بین تر باشند.
وی اضافه کرد : برای افزایش اشتغال ، کشور نیازمند هم افزایی و وحدت مسوولان نظام جمهوری اسلامی است و دولت تدبیر و امید به خوبی اکنون در این مسیر گام بر می دارد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.