رضا مهدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیش از 220هزار دانشجو در دانشکده های فنی و حرفه ای مشغول تحصیلند.
وی به پایین بودن سرانه دانشجویی و همچنین سرانه ورزش دانشجویی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: سرانه ورزشی این دانشگاه هم اکنون یک سوم تا یک پنجم سرانه ورزشی دانشگاههای دیگر است.
وی به اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی به منظور تقویت روحیه نشاط و شادی در بین دانشجویان تاکید کرد و گفت: امسال به حوزه تربیت بدنی این دانشگاه 2 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.
مهدی با اشاره به اینکه این دانشگاه 40 درصد جمعیت دانشگاههای کشور را تحت پوشش دارد، اظهار داشت: بودجه این دانشگاه تنها 8 درصد بودجه وزارت علوم است.
وی به افزایش 3 برابری این بودجه تاکید کرد و گفت: با افزایش این میزان بودجه، به وضعیت عادی دانشگاههای دیگر خواهیم رسید.
به گفته وی ،هم اکنون 188 خوابگاه دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور وجود دارد که براساس سطح بندی که امسال بر روی خوابگاه های کشور انجام شد، 30 خوابگاه در سطح 5 است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: از این خوابگاه ها بیش از 32 هزار دانشجو استفاده می کنند .
مهدی اظهار داشت: براساس رتبه بندی خوابگاه ها ارتقا سطح کیفی خوابگاه ها یکی از برنامه های و اولویت های این دانشگاه و وزارت علوم است که براساس تعهد صندوق رفاه دانشجویی تا آخر شهریور ماه 30 خوابگاهی که رتبه 5 دارند با اختصاص اعتبار ارتقا خواهند یافت.
وی از اختصاص 120 میلیارد ریال به ارتقای و تجهیز 158 خوابگاه دیگر تا پایان شهریور ماه اشاره کرد.
وی از رتبه بندی سلف سرویس های دانشگاه خبر داد وگفت: براساس توافق صندوق رفاه و دانشگاه فنی و حرفه ای 200میلیارد ریال برای تجهیز سلف سرویس ها و همچنین تجمیع سلف سرویس های مرکز استان اختصاص داده خواهد شد.
وی از اجرای 33 طرح خوابگاهی در کشور خبر داد وگفت: 8 طرح از این خوابگاه های در هفته دولت به بهره برداری می رسد که 3 هزار نفر به ظرفیت پذیرش خوابگاهی اضافه می شود.
رئیس دانشکده فنی و حرفه ای استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: در استان 5 آموزشکده فنی و حرفه ای فعال است که در این مراکز بیش از 5 هزار و 300 دانشجو مشغول تحصیل هستند.
بهروز شایق بروجنی افزود: 20 درصد دانشجویان این مراکز در7 خوابگاه دانشجویی اسکان داده می شوند.
به گفته وی، هم اکنون 44 رشته کاردانی و 14 رشته کارشناسی دراین مراکز دایر است.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.