به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور شامگاه جمعه در آیین افتتاح این دوره از مسابقات گفت: یکی از مشکلات افراد در جامعه امروزی کم تحرکی است که با ماشینی شدن زندگی ایجاد شده است.
رضا مهدی یادآوری کرد: برای مقابله با این کم تحرکی باید ورزش در اولویت قرار گیرد و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در همین راستا حامی ورزش است.
وی با بیان اینکه ورزش برای سلامتی، نشاط روحی و جسمی ضروری است، ادامه داد: سلامت در این ابعاد موجب پیشرفت علمی دانشجویان نیز خواهد شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: تمرین کار گروهی و در کنار هم بودن یکی از اهداف برگزاری هفدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان این دانشگاه به شمار می رود.
مهدی با بیان اینکه بانوان در عرصه های ورزشی با حفظ شئونات اسلامی و ملی به خوبی درخشیده اند، اظهار داشت:
موفقیت این قشر در عرصه های جهانی ورزش خط بطلانی بر افکار کسانی است که معتقدند زنان مسلمان نمی توانند در این عرصه بدرخشند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، سرانه فضای ورزشی این دانشگاه را یک سوم سرانه دانشگاه های دولتی ذکر کرد و گفت: متاسفانه در توزیع فضای ورزشی عدالت رعایت نشده است.
مهدی با بیان اینکه در بودجه های سالانه دانشگاه فنی و حرفه ای رقم بسیار کمی برای ورزش دیده می شود، اضافه کرد: 40 درصد از دانشجویان وزارت علوم مهارت های حرفه ای خود را در این دانشگاه می آموزند اما بودجه آن نسبت به دانشگاه های دولتی بسیار پایین است.
وی تاکید کرد: کسانی که خواهان توسعه یافتگی و پیشرفت هستند باید این موضوع را در چهره جوانان ببینند چرا که آنها آینده ایران را خواهند ساخت.
به گزارش ایرنا، هفدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به میزبانی زنجان از 26 مرداد تا یکم شهریور در رشته های تنیس روی میز، والیبال و برگزار خواهد شد.
در این مسابقات 400 نفر اعم از دانشجویان، مربیان و سرپرستان آنها حضور دارند.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.