صبح امروز، ۲۱ مردادماه، مراسم تجلیل از اصحاب رسانه، با حضور خداپناه، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان و جمعی از خبرنگاران در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، خدا پناه ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: خبرنگار، چشم بینا و گوش شنوای جامعه است و اگر بتواند این وظیفه را به خوبی انجام‌ دهد، قطعا آن جامعه راه رشد و تعالی را پیش رو خواهد داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: هر جامعه ای که به صداقت، پویا بودن و به روز بودن خبرنگارش ارج بنهد، آن جامعه رشد پیدا خواهد کرد. انتظار ما این است که با توجه به امکانات و رسانه های جدیدی که در اختیار جامعه خبری وجود دارد، خبرنگاران ما بیش از پیش افق های روشنی را برای جامعه در جایگاه های متفاوت ترسیم کنند.

وی در ادامه افزود: هر چه قدر مدیران جامعه و دست اندر کاران سه قوه از خبرنگار و اطلاع رسانی و پذیرش آن استقبال کنند، حرکت ما به سمت آن افق های روشن، سریعتر خواهد بود. این، آن جایگاه و ارزش خبرنگار و جامعه رسانه شفاف و صادق است.

خداپناه در خصوص اهمیت نقش رسانه در بحث آموزش بیان کرد: بحث آموزش در رسانه بسیار با اهمیت بوده و قرابت دانشگاه با مبحث خبر نیز همین است. کسانیکه مدعی حق استان می شوند، نمی توانند خوب دفاع کنند زیرا به نحو مطلوب آموزش ندیده اند. حتی بعضی مسئولین در مسائل مکاتبه ای و محاوره ای آموزش لازم را ندیده اند و خبرنگاران تخصصی در این حوزه می توانند کمک شایانی به آنها بکنند.

خداپناه تاکید کرد: خبرنگاران با محتوایی که تولید می کنند در مبحث آموزش به مردم، بخصوص در استان خوزستان، بیشترین تاثیر را می گذارند. اگر بخواهیم‌ در رشد و تعالی استان قدمی مثمر ثمر برداریم، باید نگاه مثبت از دید جامعه خبرنگاری، تقویت شود.

وی افزود: باید از توانایی ها و ویژگی های استان دفاع کنیم. هر چه کمتر به نقاط ضعف پرداخته و بیشتر نقاط قوت را ببینیم، باعث همگرایی و توسعه استان خواهیم شد.

خدا پناه در ادامه ی جلسه به ارائه عملکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و ضمن مطرح نمودن آماری از این دانشگاه تشریح کرد:

سال گذشته همین موقع، بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی  برگزار شد. همه ی استانها از جمله خوزستان، غرفه ای در نمایشگاه بین المللی تهران داشتند. به ۱۰ مرکز، لوح برتر داده شد که دو مورد از این ۱۰ مرکز برتر مربوط به استان خوزستان بود که نشان دهنده قدرت خوزستان در رقابت هاست.

خداپناه افزود: در مهر ماه گذشته نسبت به تعداد مراکز، در پذیرش دانشجو، رتبه ۱ کشوری بودیم. جمعا ۱۱ هزار دانشجو جذب کردیم و این موفقیت به دلیل حرفه ای و مهارتی بودن رشته های تحصیلی ما است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در سنجشی که انجام دادیم، حدود ۷۰ درصد دانشجویان علمی کاربردی، شاغل هستند یا شاغل می شوند. حدود ۲۰ درصد ورودی ها شاغل، و حدود ۵۵ در صد آنها بعد از فراغت از تحصیل شاغل می شوند. همچنین برای بهبود بخشیدن به شرایط اشتغال، کلینیک اشتغال از ترم تحصیلی گذشته آغاز به کار کرده است که از مهر ماه پیش رو فعالیت خود را افزایش خواهد داد.

وی در خصوص فعالیت این کلینیک توضیح داد: در این کلینیک، مدرسان کار آفرینی، کار آفرینان و دانش آموختگان قبلی که اکنون شاغل هستند تجارب خود را به فارغ التحصیلان جدید معرفی می کنند.

خداپناه در خصوص اقدامات  خود در جهت ارتقاء کیفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی، اظهار کرد: ما ۴ اقدام مهم را عملی کردیم:

۱-اصلاح و به روز کردن سرفصل ها و مطالب درسی

۲- ماموریت گرا یا به عبارتی تخصصی کردن مراکز برای افزایش کیفیت

۳- پالایش مدرسان بر اساس توانمندی های آنان و اشراف به علم روز

۴-پذیرش دانشجو از اواخر مرداد و اوایل شهریور در حالیکه قبلا در آبان ماه انجام می شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراکز کنونی، نسبت به قبل، ۳۸ رشته جدید داریم و رشته هایی که پذیرش دانشجو بر اساس تقاضا نداریم را حذف می کنیم. در مهر ماه سال جاری، ۲۳۲ کد رشته داریم که ۱۳۴کد رشته کاردانی و ۹۸ کد رشته کارشناسی که جمعا ۱۵۶۲۰ نفر ظرفیت پذیرش خواهیم داشت.

خداپناه افزود: در حال حاضر ۲۲ مرکز فعال داریم. ۸ مرکز به دلیل مصوبه شورای عالی اداری استخدامی کشور در بهمن ماه سال گذشته به علت وابسته بودن به دستگاه های دولتی حذف شدند.

وی در خصوص ویژگی های دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: این دانشگاه، کمترین شهریه را در بین دانشگاه های دیگر اخذ می کند. همچنین کسانی که شرکت یا مرکز رشد یا کار آفرینی، ایجاد بکنند و فعالیت اقتصادی، تولیدی داشته باشند، ۵۰ میلیون تومان وام ۲ درصدی به آنها اعطا می شود.

خداپناه اشاره کرد: اگر دانشجویان در بخش های فرهنگی، جشنواره ای، ورزشی و ...مقام کسب کنند، از تخفیف ویژه شهریه برخوردار خواهند شد. به ازای هر ترم ۵۰۰ هزار تومان به هر یک از دانشجویان از صندوق رفاه دانشجویی وام تعلق می گیرد که پس از فراغت از تحصیل  با یک ترم فاصله می توانند اقساط خود را پرداخت نمایند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از ممهور بودن مدارک دانشگاه به مهر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری خبر داد و عنوان کرد: غیر از دوره های آکادمیک، دوره های پودمانی که کوتاه مدت و کاربردی هستند را در حال ثبت نام داریم که با افزایش مهارت و ارائه تکنولوژی جدید، می توانند به جامعه کمک کنند.

 خداپناه در پایان از برگزاری جشن فارغ التحصیلی برای اولین بار در سال ۹۷ خبر داد که طراحی و دوخت لباس این مراسم در داخل استان انجام می گیرد.

طی این مراسم، حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز مطالبی عنوان کرد.

همچنین دقایقی به پرسش و پاسخ خبرنگاران با خداپناه نیز پرداخته شد.

در پایان مراسم از خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

kk

ff

 

 

vv

ll

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.