به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه دیدار از طرح سامانه پرتودهی گاما در شهرکرد افزود: اگر مدیریت لازم در تحریم ها وجود داشته باشد، این تحریم ها راه به جایی نمی برد.
وی ادامه داد: همواره تحریم ها برای شرکت های دانش بنیان یک فرصت تلقی می شود که در کنار ممنوعیت واردات اقدام به انتقال فناوری و تولید آن در کشور می کنند.
ستاری، نمونه بارز این حرکت را سامانه پرتودهی گاما عنوان کرد و گفت: این نخستین بار است که یک شرکت بخش خصوصی وارد موضوع هسته ای می شود و انحصار دولت را در این زمینه می شکند و انتقال تکنولوژی را با بهترین کیفیت انجام می دهد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد: هفت یا هشت مجموعه دیگر شبیه این طرح از سوی بخش خصوصی در کشور احداث می شود.
ستاری خاطرنشان کرد: نگاه جدید که در بخش اقتصاد به شرکت های دانش بنیان شده حرکتی روبه جلو است.
به گزارش ایرنا، طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در شهرکرد با پیشرفت 100 درصدی با 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 3.5 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی آماده بهره برداری است.
این سامانه در 13 هزار مترمربع احداث شده است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 60 تا 70 نفر از محققان علمی به صورت مستقیم ایجاد و زمینه ورود و ارائه خدمات به صنایع را فراهم می کند.
این طرح زیرساختی برای توسعه صنایع پزشکی و دارویی بخصوص گیاهان دارویی است.
پرتودهی نوعی از انرژی تشعشعی است که به روش یونی عمل می کند و در این روش یون ها به صورت موج نامرئی از میان فضای مولکولی حرکت می کنند و جانداران ریز و عواملی را که باعث آلودگی و از بین رفتن محصولات می شود، از بین می برند و یا کاهش می دهند.
به گزارش ایرنا، سامانه پرتو دهی گاما چهارمحال و بختیاری بعد از تهران و شهرستان بناب، سومین مرکز کشور است که در سایت شهید شهریاری شهرکرد در حال اجراست.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.