به گزارش ایرنا، همایش تجلیل و تکریم از شبانان و گله داران استان با حضور دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئول سازمان بسیج عشایری و مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی در شهرکرد برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این همایش اظهار داشت: با وجود اقدامات مطلوب در مناطق عشایری در زمینه بهداشت، راه، امکانات و تجهیزات رفاهی، اما این قشر مولد و تاثیرگذار در تولیدات کشاورزی از ساده ترین خدمات محروم هستند.
محمدعلی نکونام افزود: انتظار می رود مشکلات اساسی در این جلسات شناسایی و در اولویت نخست مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی در ادامه آسیب های اجتماعی را از بزرگترین مشکلات کنونی جامعه دانست و بیان کرد: عشایر مراقب باشند با توجه به نفوذ فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای به محروم ترین نقاط عشایری، نگذارند فضا برای سوء استفاده دشمنان فراهم شود.
نکونام، شناسایی آسیب های اجتماعی و مشکلات عشایری و کمک برای ارائه راهکارهای مناسب به منظور حل این مشکلات را از از این قشر خواستار شد.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش بیان کرد: سبک زندگی عشایر و دامداران طبق اصول اقتصاد مقاومتی است و خدمت این قشر به این نظام شایسته تقدیر است.
علیمحمد اکبری در ادامه از کاهش 40 درصدی جمعیت عشایر استان در طول سال های گذشته خبر داد و بیان کرد: مشکلات این قشر منجر به ساکن شدن جمعیت زیادی از عشایر و یا تعطیلی فعالیت های دامداری است.
اکبری در ادامه محرومیت زدایی را از اهم اقدامات مجموعه سپاه و بسیج در سال های اخیر دانست و افزود: هر کجا که نیازی به فعالیت های جهادی احساس شود، اعضای این نهاد پیشتاز در ارائه خدمت هستند.
وی اجرای یکهزار و 800 طرح برای حل مشکلات جامعه عشایری را از اقدامات سپاه برای محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح ها 800 خانه مددجویی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در طول چهار ماه آینده به نیازمندان عشایری تحویل می شود.
اکبری ادامه داد: پس از اتمام این واحدها، ساخت 800 مسکن دیگر آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش از اجرای 10پروژه انتقال آب به مناطق عشایری استان در سال جاری خبر داد.
ذبیح الله غریب اظهار داشت: از این تعداد 2 پروژه بهره برداری و مابقی در دست تکمیل است.
وی با بیان خشک شدن 50 درصد قنوات و 30 تا 70 درصد چشمه های مناطق عشایری افزود: هفته گذشته 25میلیارد ریال برای خشکسالی، تامین آب و توسعه باغات دیم بخصوص در این مناطق اختصاص یافت.
غریب، کمک اعتباری برای کشت گیاهان داروئی و باغات دیم در سطح چهار هزار و 700 هکتار از اراضی استان در 2 سال گذشته را از دیگر حمایت ها برای عشایر و روستائیان دانست.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این همایش نمایشگاهی با 6 غرفه با محوریت اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی عشایر، ثبت تجربیات و جذب بسیج عشایری، مشاوره دامپزشکی، خدمات پزشکی و پاسخ به مسائل شرعی عشایر برپا شد.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.