به گزارش ایرنا، حجت الله شیروانی روز شنبه در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: رونمایی از فیلم کوتاه و مستند، برگزاری میزگرد تخصصی هنر، رونمایی از کتاب، گرامیداشت شهید آوینی، نشست های تخصصی شعر، هنرهای تجسمی و نمایشی از جمله این برنامه هاست.
وی تصریح کرد: حوزه هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی دیداری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد نیز برگزار خواهد کرد.
به گفته وی، 20 فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و ضروری است تا در این ایام به بررسی و بیان هرچه بیشتر اندیشه های سید شهیدان اهل قلم پرداخت.
رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، بررسی و تبیین افکار و اندیشه های شهید آوینی را اقدام موثری در نهادینه کردن گفتمان هنر انقلاب اسلامی در جامعه دانست و افزود: افکار و اندیشه های شهید آوینی نشات گرفته از شعارهای اصیل و باروهای عمیق انقلاب اسلامی است و عمل به این اندیشه ها می تواند ما را در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری کمک بسزایی کند.
شیروانی، بی توجهی به فرهنگ را عامل فاصله گیری فضای برخی از شهرهای کشور از گفتمان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: با شناخت هرچه بهتر عناصر هویتی و ارزشهای فرهنگی خود می توان بسیاری از آفات شکل گرفته در این حوزه را از میان برداشت.
شیروانی ،با تاکید بر نهادینه کردن گفتمان فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: فرهنگ از مهمترین حوزه هایی است که می تواند سایر بخش های جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد، از این رو بهره گیری از نقش و تاثیر هنر از جایگاه مهمی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، از 20 تا 27 فروردین به مناسبت سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی شناخته می شود.
شهید سید مرتضی آوینی از مستندسازان روایت فتح بود که پس از شهادت مقام معظم رهبری وی را 'سید اهل قلم ' نامیدند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.