به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد روز چهارشنبه در خصوص این طرح افزود: طرح تقویت مبانی اعتقادی فرصتی برای باورمند کردن جامعه است و گفتن و شنیدن یکی از کارهای مهم سنتی برای تقویت معارف و باورهاست.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: هر قدر انسان باورش قوی تر و مستحکم تر باشد اثرگذاریش در این دنیا هم بیشتر است و به طور معمول اثرگذاری ماندگار برای انسان هایی است که باورمند قوی و قَدَر هستند، آدم هایی که باور ندارند اثرشان هم بی محتوا و بی پایه، ضعیف و سست است.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: یکی از راه های تقویت باورمندی مردم به اسلام، نوع خدمت کارگزاران است اگر ما خدمتِ خوبِ صادقانه داشته باشیم، باور مردم را به اسلام تقویت می کند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: برنامه هایی که طرح تقویت مبانی اعتقادی دنبال می کند همین هاست؛ هیچ ادعایی نمی توانیم داشته باشیم که بگوییم تنها راه باورمند کردن جامعه این هاست اما این ها راه های اساسی است، یعنی مردم را سر جلسه موعظه، نصیحت، ارشاد و بیان حقایق بنشانیم و گفتگو صورت بگیرد و در سایه این گفتگوها انگیزه ها قوت پیدا بکند، این انگیزه ها باعث بشود که به تدریج به سمت عمل و آرام آرام قوت پیدا کردن این پایه های دین و عقیده برویم.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همین گفتن و شنیدن را یکی از کارهای مهم سنتی برای تقویت معارف و باورها می دانند و به طور مستمر این طرح را دنبال می کردند و تشویق و تعریف و تایید می کردند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: من در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی حدود 11 مورد از کارهایی که به عنوان کار فرهنگی داریم دنبال می کنیم را شمردم و این ها بخشی از آن ها بود و کارهای فرهنگی فراوانی در دست برنامه داریم که کار فرهنگی مان فقط منحصر به یک طرح یک ماهه نیست اما این یک کار برجسته ای است و عزیزانی در کنار هم قرار می گیرند و موضوعات مشخص و حساب شده مورد بحث قرار می گیرند و بطبع استفاده رسانه ای از آن می شود و مفید است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: امسال برنامه را به صورت یک کارگاه آموزشی درآوردیم که به صرف آن سخنرانی و شنیدن و رفتن نباشد یعنی یک سخنران می آید، یک مهمان مدعو با یک موضوع مشخص، این مهمان این موضوع مشخص را برای مخاطب مشخص آموزش می دهد یعنی اگر دو شب یک شخصیتی دعوت شده است، برای آن موضوع مشخص در نظر گرفته شده است و آن موضوع مشخص را به عنوان موضوع آموزشی برای مخاطبین مشخص در نظر گرفتیم.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: اصل موضوع امسال، آن دغدغه بسیار مهم رهبر معظم انقلاب را در نظر گرفتیم که از مسائل مهم و از ضرورت های مهم جامعه مان هم هست و آن «انقلابی؛ باید ها و نبایدها» است؛ پیرامون این باید ها و نباید ها موضوع مشخص می شود.
مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی نیز، با بیان اینکه عصر حاضر به ارتباطات و فناوری اطلاعات معروف شده است و پیشرفت های چشمگیر در عرصه های مختلف تعجب بشر را برانگیخته است، گفت: یک واقعیت تلخ، روابط انسانی و جامعه بشری را در این زمان تهدید می کند و آن هم دوری از معنویت و اعتقادات است.
حسین گنجی تنها عامل نجات از این ورطه هولناک را ارتقای فرهنگ خدامحوری و خداباوری دانست و اظهار کرد:کسانی که خود را به صورت دائم و مستمر در برابر اصول، اعتقادات و مبانی فکری و نظری مکتب عرضه می نمایند و همیشه خود را در حال امتحان و آزمایش تلقی می کنند و مراقبت های دینی و ایمانی از خود دارند این درجه از معنویت را در چنین عصر و زمانی کسب و حفظ می کنند.
مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی تصریح کرد: بازخوانی و بررسی یک حرکت و برنامه مستمر فرهنگی و اعتقادی با عنوان طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که ربع قرن سابقه اجرایی در کشور دارد و اصل و اساس آن مبارزه با تهاجم فرهنگی است به خوبی یک ضرورت انکارناپذیر را در این عصر آشکار می کند.
گنجی مهمانان بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی را حضرات آیات عظام و حجج اسلام فرحزاد، صدیقی، حاج علی اکبری، مروی، آقا تهرانی، حسینی قمی، میرباقری، خسروپناه، رفیعی، ماندگاری و حیدری کاشانی اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از 23 تیرماه جاری همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا 14 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود:این برنامه هر شب همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.
مسئول دبیرخانه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی تاکید کرد: موضوع بیست و پنجمین دوره این طرح « انقلابی؛ بایدها و نبایدها»ست که نسخه نجات بخش و راه حل شفابخش بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.