به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن و آیین تجلیل از صنعتگران برتر استان اظهار کرد: سرمایه گذاری زمانی موثر خواهد بود که در حوزه های خدمات، کشاورزی ،صنعتی و تجارت به ظرفیت های اشتغالزایی توجه شود بگونه ای که با تزریق منابع مالی اندک بتوان بیشترین اشتغال داشت.
وی افزود: روش های اشتغالزایی و سرمایه گذاری در صنعت در زمین های وسیع و با امکانات فراوان در دنیا منسوخ شده است و امروزه بسیاری از اقدامات و ارائه خدمات در فضای مجازی بدون صرف هزینه هنگفت در حال ارائه به مشتریان است.
عباسی تصریح کرد: اینک که با منابع مالی محدود مواجه شده ایم باید بررسی کرد که کدام بخش کشاورزی، صنعت و خدمات برای سرمایه گذاری بازدهی بیشتری خواهد داشت.
وی توزیع عادلانه سرمایه گذاری و ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه را از دیگر الزامات سرمایه گذاری موفق خواند.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش بر وضع قوانین جدید متناسب با شرایط موجود تاکید کرد و افزود:اینک که با وجود نوسان قیمت ارز و تشدید تهدیدات خارجی بخصوص از سوی آمریکا، شرایط برای تولید کنندگان دشوارتر از گذشته شده است نباید با وضع قوانین دست و پاگیر داخلی، فشار بر تولید را مضاعف کرد.
سید نعیم امامی در تشریح مشکلات واحدهای تولیدی استان بیان کرد: کارخانه های فعال مواد اولیه برای تولید ندارند و سرمایه در گردش آنان کافی نیست.
وی افزود: در چنین شرایطی بانک ها باید تعامل بیشتری داشته و یا به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تولید کننده حذف شود.
امامی ادامه داد: در وضعیت فعلی باید دستوراتی صادر شود تا از قطع برق، آب و گاز و تلفن در واحدهای تولیدی خودداری شود.
وی تصریح کرد: اینک که بزرگترین تولیدکنندگان چهارمحال و بختیاری امکان بهره مندی از بورس برای تامین مواد اولیه ندارند، اقدام مسئولان برای سهمیه بندی مواد اولیه بین تمامی کارخانجات سراسر کشور بسیار ضروری است.
امامی کم آبی در واحدهای صنعتی را از دیگر مشکلات حوزه صنعت عنوان کرد که نیازمند اقدامات سریع مسئولان است.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از آمادگی مجلس برای تصویب قوانین حمایت از تولید خبرداد و تصریح کرد: در این قوه ، همت برای حل مشکلات وجود دارد اما در مواردی که قانونی تصویب می شود پیگیری برای اجرای صحیح آن وجود ندارد.
علی کاظمی افزود: برخی دولتمردان در فراکسیون اشتغال و تولید اعلام می کنند که در این حوزه مشکلاتی وجود دارد اما حرکات بعدی از آنان دیده نمی شود.
وی بیان کرد: ناهمگونی و شکافی در کشور بین دستگاه های حمایت کننده از تولید و بانک های پرداخت کننده تسهیلات ایجاد شده که سرمایه گذاران را دچار سردرگمی کرده است.
کاظمی افزود: این درحالی است که در بسیاری موارد مشکلات با راهکارهای ساده قابل پیگیری و حل شدنی است.
وی بیان کرد: در وضعیت کنونی باید قدردان تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بود و به جای افتادن به جان یکدیگر در حل مشکلات یکصدا شویم.
کاظمی بازاریابی قوی در بازارهای بین المللی و بروز کردن واحدهای تولیدی با جدید ترین تکنولوژی ها را از دیگر اقدامات اساسی در برون رفت رکود از تولید برشمرد.
به گزارش ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با اشاره به ظرفیت های بالای استان به عنوان قطب تولید چادر مشکی کشور، پیشنهاد داد، تسهیلات روستایی و عشایری در قالب تعاونی های تولید به یاری صنعت نساجی استان بشتابند.
محمدرضا نبوی اعلام آمادگی سرمایه گذاران ترکیه در بخش تولید پوشاک استان و صنعت نساجی را فرصتی مغتنم برای اشتغال زایی و رونق تولید در این حوزه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس خانه صنعت و معدن کشور در اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی شهرکرد برگزار شد، مدیران حدود40 واحد و طرح صنعتی برتر و مسئولان کنترل کیفی نمونه در واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.