به گزارش ایرنا علی همتی، روز چهارشنبه در همایش تخصصی مدیران حقوقی شرکت شهرک های صنعتی کشور در شیراز افزود: تاکید ما به تمام کسانی که برای دریافت مجوز سرمایه گذاری مراجعه می کنند این است که با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها در شهرک های صنعتی در این مکان ها سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: اینکه سرمایه گذار بخواهد در جایی خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی اقدام به تهیه زمین و سرمایه گذاری کند با توجه به هزینه تامین امکانات و زیرساخت ها به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست از این رو بهترین گزینه سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی است.
او اظهار کرد: همه کوشش و سعی ما در هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی فارس همواره بر این بوده که از حقوق تولید کنندگان و متقاضیان سرمایه گذاری دفاع کنیم و شرایط را برای سرمایه گذاری آنها فراهم سازیم.
همتی گفت: هم اینک در استان فارس بیش از چهار هزار و 270 واحد صنعتی وجود دارد که بخش عمده آنها مربوط به مجموعه شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک و متوسط است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: همچنین این استان دارای 580 واحد معدنی و 160 هزار واحد صنفی نیز هست.
همتی ادامه داد: در زمینه صادرات نیز در 10 ماه سال گذشته، یک هزار و 43 میلیون دلار صادرات از این استان داشتیم و در روز صادرات نیز از پنج واحد نمونه ملی در استان فارس تجلیل شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های فارس هم، با اشاره به وجود 61 شهرک و ناحیه صنعتی در این استان گفت: از این تعداد 41شهرک در مناطق محروم قرار دارد که در 21 مورد آن هیچ تقاضای سرمایه گذاری وجود نداشت.
احد فتوحی افزود: به همین سبب برای تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این شهرک ها، مشوق هایی بین 60 تا 90 درصد در نظر گرفتیم و 50 بنگاه اقتصادی نیز موفق به دریافت تسهیلات خود تا سقف 30 میلیارد ریال شدند.
وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع برای شهرک های صنعتی فارس سال خوبی بود و در استان توانستیم چهار برابر سال 95 صادرات داشته باشیم.
او اظهار کرد: علاوه بر این پارسال 265 واحد صنعتی برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی مورد حمایت قرار گرفتند و 240 واحد صنعتی نیز به تصفیه خانه فاضلاب متصل شدند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.