سرهنگ رحمت الله نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی این مدت تعداد تصادفات رانندگی منجر به فوت 38 درصد و خسارتی 55 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: تصادفات جرحی 5 درصد کاهش و تعداد مجروحان این حوادث نیز 13 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در 2 ماه اول امسال 36 نفر در تصادفات رانندگی فوت کرده اند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 30 نفر بوده است.
نجفی اظهار کرد: 64 درصد تصادفات مربوط به وسایل نقلیه سواری است که به دلیل سبقت غیر مجاز یا انحراف از مسیر تصادف کرده اند.
وی گفت: 21 درصد وانت بارها، هشت درصد کامیون ها، یک درصد سایر وسایل نقلیه و 6 درصد موتورسیکلت عامل تصادف بوده اند که در این مدت تصادفات موتورسیکلت 21 درصد افزایش داشته است، ضمن آنکه طی سه ماه نخست امسال 540 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و با 3 هزار و 282 فقره موتورسیکلت متخلف برخورد شده است.
رئیس پلیس راه چهارمحال وبختیاری افزود: انحراف به چپ، سبقت و تجاوز از خط وسط با 21 درصد علت تصادفات در محورهای مواصلاتی استان گزارش شده که در این مدت 4 هزار و 625 فقره اعمال قانون و 2 هزار و 321 دستگاه متخلف نیز توقیف شده است.
وی گفت: تخطی از سرعت مطمئنه با 32 درصد بیشترین علت تصادفات استان بوده که در این مدت یکهزار و 66 فقره اعمال قانون توسط اکیپ های سیار پلیس و 9 هزار و 620 فقره اعمال قانون توسط دوربین های ثبت تخلف در استان ثبت شده است.
سرهنگ نجفی افزود: 71 درصد تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان از ساعت 12 ظهر تا 24 رخ می دهد و 32 درصد تصادفات در 30 کیلومتری و 68 درصد در فاصله بیش از 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد.
به گزارش ایرنا، محورهای مواصلاتی استان چهارمحال وبختیاری به دلیل ارتباط بین استان های جنوب و مرکز از محورهای پرتردد و ترانزیت محسوب می شود.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.