به گزارش ایرنا در این مطلب به نقل از خبرنگار این سایت آمده: صبح امروز /یکشنبه/ تصادفی زنجیره ای در بلوار پاکنژاد- حد فاصل میدان باهنر تا میدان معلم- رخ داده بود و چهار دستگاه سواری به شدت با هم برخورد کرده بودند که همین امر موجب ایجاد ترافیکی سنگین در این محور شده بود.
وقتی از میدان معلم حرکت کردم تصورم این بود که به خاطر آغاز سال تحصیلی، این ترافیک ایجاد شده اما پس از حدود نیم ساعت گذر از ترافیک و رسیدن به نزدیکی های میدان باهنر متوجه شدم که تصادفی زنجیره ای باعث حضور این حجم از خودرو در خیابان شده است.
متاسفانه آنچه قابل مشاهده بود گیر افتادن رانندگان در ترافیک سنگین و سرگردانی رانندگان خودروهای سانحه دیده بود که نمی دانستند چه باید بکنند.
نکته قابل توجه اینکه هیچ ماموری از ماموران راهنمایی و رانندگی در صحنه حضور نداشت تا این اتفاق را جمع کند و راه را برای خودروها باز نماید.
موضوع وقتی جالب تر می شود که درست به فاصله چند دقیقه قبل و بعد از این حادثه و در مسیر گذر از میدان صنعت،بلوار 17 شهریور، باهنر و باغ ملی با دو تا سه مامور قبض به دست روبرو می شوی که در نبش میادین یا خم و پیچ چهار راهها در کمین رانندگان نشسته اند تا اعمال قانون کنند.
این قصه امروز و دیروز نیست، مدتی است که هر جا سانحه رانندگی رخ می دهد هیچ ماموری حضور ندارد تا از ایجاد ترافیک و راهبندان جلوگیری کند اما صبح, ظهر و عصر در بسیاری از میادین و خیابانهای شهر، ماموران آماده اند تا رانندگان را جریمه کنند.
بهتر است ماموران وظیفه شناس بجای آنکه در میدان منتهی به آخر کوچه کارتن سازی واقع در حوالی ازادشهر که سالی یکبار یک خودرو تردد می کند در کمین رانندگان کمربند نبسته باشند بخشی از اوقات خود را هم به سوانح و تصادفات رانندگی در حوزه مرکزی شهر اختصاص دهند.
اضافه کنید به اینها، دوربین های فراوان و دست اندازهای خیابانها و اونوقت ببینید که رانندگان یزدی باید از هفت خوان رستم بگذرند تا به مقصد برسند.
کاش حداقل این سخت گیریها منجر به کاهش تصادفات یا تادیب موتورسواران شده بود. کاش...
1968/ 7199
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.