به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه به مناسبت 26 ژوئن برابر با پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نشست با اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه تاکید کرد: استکبار جهانی می کوشد تا برای رسیدن به قدرت و ثروت مواد مخدر را در جهان ترویج دهد.
وی افزود: امروز مواد مخدر به یک معضل جهانی تبدیل شده و تنها تعدادی از کشورها در حوزه مبارزه با این بلای خانمان سوز فعال هستند.
نکونام تصریح کرد: آسیب های اجتماعی فراوانی در جامعه وجود دارد که مواد مخدر یکی از این آسیب ها بوده و نیازمند حساسیت ویژه است.
وی یادآور شد: به همین منظور باید از تجربه ها و نوآوری های حوزه مبارزه با مواد مخدر بهره گیری شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: هم اینک خانواده ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر، کمی غفلت می کنند و حساسیت لازم در این زمینه را برای فرزندان تبیین نکرده اند.
وی نگاه جامعه نسبت به اعتیاد را نگاهی درمانگر دانست و گفت: تبدیل درمان اعتیاد به یک باور در جامعه سخت اما امری ضروری است و بهبود یافته حقیقی در حوزه مواد مخدر باید برای دیگران به یک الگوی موفق در حوزه درمان تبدیل شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اینک 60 سازمان مردم نهاد فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان فعالیت دارد.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 900 کیلوگرم انواع مخدر در چهارمحال و بختیاری کشف، 890 نفر دستگیر، 13 باند منهدم و 14 خودرو توقیف شده است.
وی یادآور شد: انتظار می رود تمامی 26 دستگاه اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به منظور ریشه کنی این بلای خانمان سوز فعالیت جدی و قوی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 26 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.
در این نشست نمایندگان چهار سازمان مردم نهاد دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را درباره مبارزه جدی تر با مواد مخدر ارائه کردند.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.