اقبال عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: نظارت مستمر و بازدیدهای گروهی بر خدمات دهی به این مراکز و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی نقش آفرین است.
وی مبارزه با اعتیاد را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: باید در زمینه فرهنگسازی و پیشگیری و درمان در این حوزه فعالیت های بیشتر انجام شود.
عباسی در خصوص معتادان متهاجر در استان افزود: درمان این معتادان و همچنین معتادانی که با مشکلات مالی مواجه هستند نیاز به اقدامات بیشتر دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه بر لزوم توجه جدی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ورزش نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
حمید کریمی توسعه زیرساخت های ورزشی، تجهیز اماکن ورزشی، اجرای برنامه های آموزشی، حمایت از اشتغالزایی معتادان بهبود یافته و اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی، توسعه ایستگاه های ورزش صبحگاهی، توسعه و تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی، احداث جاده تندرستی با همکاری شهرداری ها و توسعه زمین های چمن مصنوعی روستایی را از برنامه های اجرایی این اداره کل دانست.
وی با بیان اشاره به راه اندازی 100 خانه ورزش روستایی با حمایت وزارت ورزش و جوانان و حوزه مبارزه با مواد مخدر استان پیش بینی کرد: 100 خانه ورزش روستایی دیگر نیز تا پایان امسال راه اندازی شود.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال وبختیاری نیز افزود: هیچ محدودیتی برای زیرپوشش قرار دادن معتادان وجود ندارد.
صفر فرامرزی گفت: 70 درصد هزینه بیمه درمان معتادان از سوی بیمه سلامت و مابقی از سوی افراد پرداخت می شود.
هم اکنون 15 کمپ ترک اعتیاد در استان چهارمحال و بختیاری با مجوز بهزیستی فعالیت می کنند.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.