به گزارش ایرنا، علیرضا جعفری روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مهمترین عامل در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد افراد و به ویژه جوانان به مواد مخدر، فعالیت فرهنگی و افزایش سطح آگاهی افراد به پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر است.
وی اظهار کرد: هر چند که در مقابله به مواد مخدر ، برخوردهای قهری نیز نیاز است ولی بیش از آن این فعالیت های فرهنگی است که می تواند از میزان ابتلای افراد به مواد مخدر بکاهد.
وی با اشاره به نقش کمپ های ترک اعتیاد در درمان مبتلایان به مواد مخدر گفت: یکی از نیازهای شهرستان قرچک ، ایجاد کمپ های ترک اعتیاد ماده 16 مربوط به معتادان متجاهر است که اداره بهزیستی باید برای احداث این نوع از کمپ ها پیگیری های لازم را انجام دهد.
جعفری افزود: ادارات عضو کمیته های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر از قبیل کمیته پیشگیری و آموزش، کمیته مقابله با عرضه موادمخدر، کمیته درمان و کمیته حمایت های اجتماعی طبق روال موظفند جلسات مربوطه را برگزار نموده و گزارش اقدامات صورت گرفته را در جلسات شورای هماهنگی ارائه کنند.
وی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت : مسئولان باید والدین و دانش آموزان را در خصوص پیامدهای سوء مصرف موادمخدر توسط آموزش و پرورش آگاه کنند تا از میزان ابتلای جوانان به مواد مخدر کاسته شود.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک افزود: طبق آمار ارائه شده، کاهش جمعیت افراد مبتلا به اعتیاد در کشور و کاهش مصرف موادی از جمله شیشه نتیجه اقدامات فرهنگی صورت گرفته در سطح جامعه است.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.