سرهنگ عباس نظری شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سازمان های مردم نهاد با نماینده ولی فقیه در کردستان، با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 400 معتاد متجاهر در استان کردستان وجود دارد افزود: در سال جاری تعداد 135 معتاد متجاهر در استان کردستان جمع آوری شده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته کشفیات انواع مواد مخدر 37 درصد افزایش داشته است.
وی مبارزه با توزیع کننده و خرده فروشان مواد مخدر را ماموریت اصلی نیروی انتظامی برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 900 نفر از معتادان استان کردستان دستگیر شده اند.
وی اظهار کرد: با پیگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تعدادی کمپ در استان راه اندازی شده است اما این مراکز درمانی پاسخگوی تعداد معتادان استان نیست.
سرهنگ نظری ادامه داد: ساماندهی اماکن مخروبه کمک شایانی به پلیس در جهت جمع آوری معتادان می کند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با استفاده از تمام امکانات در راستای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تلاش می کند افزود: کردستان از حیث کشفیات انواع مواد مخدر رتبه اول را در کشور حایز شده است.
معاون پیشگیری بهزیستی شهرستان سنندج نیز با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی از شاخص ترین برنامه های شورای هماهنگی استان است.
رسولی، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و فعالیت های فرهنگی در راستای مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی به نقش فعال سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: بالابردن سطح دانش و تغییر نگرش همه سطوح اجتماعی مهم ترین هدف ما است.
وی اظهار کرد: سال گذشته حدود 75 طرح اجتماعی، 48 طرح در محلات، 6 طرح نظامی و مجموعا 62 هزار نفر زیر پوشش این برنامه ها قرار گرفتند.
وی آموزش پیشگیری از اعتیاد در میان خانواده های تحت پوشش و آموزش مهارت های زندگی به آنها، طرح خانه به مدرسه در مهدکودک ها، تربیت مدرس در سطوح مختلف،برگزاری کارگاه های نقاشی، برنامه های فرهنگی تلویزیونی صدا و سیما و برگزاری جشنواره دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش را از فعالیت های بهزیستی با هدف پیشگیری از مواد مخدر عنوان کرد.
تعداد 21 هزار معتاد استان کردستان وجود دارد. در حوزه ترک اعتیاد از طریق متادون 62 مرکز در استان فعالیت دارند و تعداد هشت هزار و 500 نفر تحت درمان متادون قرار دارند.
6 مرکز دولتی ویژه معتادان، 14 کمپ و 2 شلتر در استان دایر است.
7352/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.