به گزارش ایرنا، لعیا جنیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرکرد افزود: هر پیمانی که بر ترویج صلح و امنیت جهانی در قالب منشور سازمان ملل منعقد می شود، پایبندی به آن الزامی است.
وی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام علاوه بر اینکه خلاف منشور سازمان ملل متحد است، آن را نیز تحت الشعاع قرار داده است.
به گفته وی، آمریکا در مساله برجام به تعهدات خود عمل نکرد و مسئول بررسی اجرای تعهدات طرفین نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
جنیدی افزود: براساس برجام باید آمریکا نسبت به برداشت تحریم های وضع شده علیه ایران در ایالت های خود اقدام می کرد و پس از آن در سطح فدرال تحریم ها نقض می شد که به این تعهدات خود نیز عمل نکرد.
به گفته وی، باید براساس برجام زمینه سازی برای توسعه تجارت ایران نیز انجام می شد، اما آمریکا بر خلاف آن عمل کرد و حتی اقدام به تهدید کرد.
جنیدی افزود: با توجه به مجموعه ضمانت های اجرایی که درون برجام وجود دارد، خروج آمریکا از برجام خلاف است.
وی اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران با تاکید حفظ منابع ملی باقی ماندن در برجام بدون آمریکاست.
به گفته وی، شرکای دیگر برجام باید بتوانند به ایران تضمین و اطمینان را بدهند که منافع مشروع ملی ایران در قالب این پیمان تامین شود.
وی در خصوص لایحه شفافیت اقتصادی در کشور نیز گفت: معاونت حقوقی رئیس جمهوری لایحه شفافیت اقتصادی را به دولت ارائه کرده است تا بتواند از کسانی که تخلفات مالی را افشا می کنند، حمایت شود.
جنیدی در پاسخ به سوال ایرنا درباره ایجاد سازمان حقوق بشر و شهروندی اظهار کرد: لایحه حقوق بشر و شهروندی به دولت ارائه شده است و کمیسیون های دولت باید این لایحه را بررسی کنند.
به گفته وی، در صورت تصویب دولت، این لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سی امین همایش یکروزه اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران با حضور جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری در شهرکرد برگزار شد.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.